سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به میزبانی خدا؛

ثروتی که با نگاه به امام علی (ع) به دست آمد/ ولایت امیرالمومنین (ع) عامل نجات از آتش جهنم + فیلم

گزیده‌ای از روایت‌ها در مورد کرامات و عظمت وجودی امیرالمومنین (ع) را در این گزارش بخوانید.

به گزارش خبرنگار  حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، امیرالمومنین (ع) کسی است که در درگاه الهی جایگاه والایی دارد و ما می‌توانیم در ماه رمضان به ویژه شب‌های قدر با توسل و توجه به ایشان از خداوند متعال درخواست مغفرت و یاری کنیم.

ثروتی که با دیدن امیر المومنین (ع) به دست آمد

حجت الاسلام سید حسین مومنی کارشناس مذهبی، در گفت و گو با خبرنگار  حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به کتاب‌های معتبر شیعه و غیر شیعه در مورد عظمت امام علی (ع) روایتی را تعریف کرد.

روزی خاتم الانبیا (ص) در مسجد نشسته بودند و به مردم فرمودند: آیا می‌خواهید کسی را به شما نشان دهم که صبح فقیرترین آدم در میان شما بود، اما معامله‌ای کرد و اکنون در میان شما ثروتمند‌ترین فرد است؟! مردم گفتند: ای رسول خدا این فرد را به ما معرفی کن.

رسول خدا (ص) فرمودند: آن فرد هم‌اکنون وارد مسجد شد؛ مردم کنار او رفتند و از او علت را پرس‌وجو کردند و او در جواب گفت: شغل من هیزم شکنی و خارکنی است. صبح هنگامی‌که می‌خواستم به بیابان بروم تمام غصه‌های عالم به دلم سرازیر شد. در همین حال با خودم گفتم مشکلات عالم که تمامی ندارد؛ رفتم و کنار خانه امیرالمومنین (ع) نشستم. در این هنگام وقتی امیرالمومنین از منزل خارج شدند، نگاهی به او کردم و تمام غصه‌ها از دلم خارج شد. در این هنگام رسول خدا از داخل مسجد فرمودند: آیا تجارتی از این بالاتر هست؟


بیشتر بخوانید : آثار سودمند ماه رمضان بر فرد روزه‌دار + فیلم


ولایت امیر المومنین (ع) عامل نجات از آتش

خاتم‌الانبیا (ع) همچنین به مردم فرمودند: هر که از علی (ع) برای من خبری بیاورد هر چه بخواهد به او می‌دهم. سلمان دوید خدمت رسول خدا (ص) و عرض کرد: امیرالمومنین (ع) در فلان مکان حضور دارند. بعد از پاسخ سلمان پیامبر (ص) فرمودند: هرچه می‌خواهی بگو تا برای تو انجام دهم. سلمان درنگی کرد و از رسول خدا فرصت خواست و خدمت امیرالمومنین (ع) آمد و موضوع را برای ایشان گفت.

امیرالمومنین (ع) به سلمان فرمودند: از پیامبر (ص) بخواه تا یکی از اسرار شب معراج را برایت بگوید. سلمان می‌گوید من از رسول خدا (ص) این طلب را کردم و ایشان قبول کردند و با هم راهی قبرستان شدیم. در قبرستان کنار قبری ایستادند و رسول خدا (ص) به قبر زدند و به اذن خدا فردی از قبر بیرون آمد. رسول خدا از او خواست خودش را معرفی کند. صاحب قبر مردی یهودی بود که به خاطر عناد، به پیامبر ایمان نیاورده بود. رسول خدا (ص) از او خواستند تا خبری از برزخ بدهد، مرد یهودی در جواب رسول خدا (ص) گفت من به خاطر عنادم با شما در جهنم هستم، اما حصاری به دور من کشیده شده که مانع رسیدن آتش به من می‌شود.

حضرت رسول (ص) علت را جویا شدند و آن مرد گفت:‌ای رسول خدا (ص) هرگاه در زندگی‌ام نگاهم به علی (ع) می‌افتاد او را تحسین می‌کردم و محبت علی (ع) را به دل داشتم. در این هنگام خاتم الانبیا (ص) به سلمان فرمودند: در شب معراج خداوند به من گفت: «ولایت علی بن ابی طالب حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی»، هر کس داخل این قلعه شود به اذن خداوند از عذاب الهی در امان است.

شما می توانید فیلم این صحبت ها را در ادامه ببینید:


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
قابل توجه بعضی ها
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
این روایات مخصوص عوام است یا دامن آقایان خواص را هم میگیرد براستی اگر این روایات صادق بود وضعیت فلاکت بار مردم ما اینچنین بود
ناشناس
۰۵:۳۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا کند و ان شا الله محب امیر المومنین علی ابن ابیطالب باشیم
ناشناس
۰۱:۲۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
الله اکبر از عظمتی که خداوند متعال به امام علی علیه سلام عنایت فرموده خداوندا ما را به خاطر عظمت امام علی علیه سلام ببخشا و به حال خودمان وا مگذار آمین)
جالب بود تشکر)
آرش
۰۱:۰۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
السلام علیک یا امیر المومنین علیه سلام
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
جانم فدای علی
ناشناس
۲۲:۰۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
انشاالله ما هم از پیروان واقعی امام علی (ع) باشیم.
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
حال کردم
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
یاعلی