سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عشایر آذربایجان شرقی امسال ماشینی کوچ کنند

مدیرکل امور عشایر استان آذربایجان شرقی از عشایر استان خواست برای ورود به مناطق ییلاقی عجله نکنند و امسال با خودرو جا به جا شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ، آل هاشم مدیرکل امور عشایر استان آذربایجان شرقی از عشایر استان خواست برای ورود به مناطق ییلاقی عجله نکنند و امسال با خودرو جا به جا شوند.

 آل هاشم با بیان اینکه کوچ بهاره امسال عشایر به دلیل شیوع  بیماری کرونا با تاخیر انجام می‌شود و طبق زمان بندی کوچ پیش نمی‌رود گفت: عشایر تا هر زمانی که ممکن است می‌توانند در مناطق قشلاقی بمانند.

او افزود: هنوز هم مراتع مناطق قشلاقی وضع خوبی دارند، ضمن اینکه هوا هم هنوز آنقدر گرم نشده که چرای دام در مراتع مناطق قشلاقی سخت باشد، لذا تاخیر در کوچ مشکلات زیادی برای عشایر در پی نخواهد داشت.

آل هاشم با اشاره به تداوم خدمات رسانی به عشایر در مناطق قشلاقی گفت: روند آبرسانی سیار، توزیع آرد و دیگر نهاده‌ها به عشایر در مناطق قشلاقی متوقف نشده و آن‌ها کماکان می‌توانند خدمات دریافت کنند.

مدیر کل امور عشایر استان افزود: در شرایط کرونایی، عشایری که به مناطق ییلاقی بروند هم جریمه می‌شوند و هم اینکه امکان تعلیف دستی به دلیل عدم شروع ارائه خدمات در این مناطق را ندارند، لذا توصیه می‌شود عشایر کوچ بهاره خود را حداقل تا ۱۵ اردیبهشت که تاریخ رسمی کوچ هم هست، به تعویق بیندازند.

او با اشاره به اقدامات انجام شده برای تسهیل کوچ ماشینی عشایر در این شرایط کرونایی گفت: عشایر برای کوچ ماشینی نیاز به اخذ مجوز از دامپزشکی و منابع طبیعی داشته و تنها داشتن دفترچه عشایری برای کوچ کفایت نمی‌کند.

او گفت: امسال برای سهولت کوچ ماشینی عشایر محدودیت مربوط به کددار بودن خودرو برای راهداری هم حل شده است و عشایر با هر خودرویی می‌توانند کوچ کنند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.