سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهبودی قطعی ۱۴۰ بیمار مبتلا به کرونا در بوشهر/ بی‌توجهی به موازین بهداشتی شیوع کرونا را در پی دارد

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی قطعی ۱۴۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز دوشنبه ۸ اردیبهشت‌، ۲۲۶ نفر شامل ۱۱۵ مرد و ۱۱۱ زن است.

او ادامه داد: بیمار‌ان جدید شامل خانمی ۳۲ ساله ساکن شهرستان بوشهر، آقایی ۳۲ ساله ساکن شهرستان کنگان و آقایی ۶۹ ساله ساکن شهرستان دشتستان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: از دو بیمار کنگانی و دشتستانی پس از مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت و از بیمار بوشهری نیز بعد از مراجعه به بیمارستان برای درمان سرپایی، نمونه آزمایش ویروس کرونا گرفته‌ شد و این بیماران در منزل تحت مراقبت هستند.

کشمیری، بابیان اینکه تا امروز ۵۶ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۲۲۶نفر) تاکنون ۱۴۰ نفر بهبودیافته‌اند و ۶۵ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند.همچنین ۱۰ نفر دیگر در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

او، با اشاره به راه‌اندازی ۷ مرکز بیماری یابی در استان بوشهر عنوان کرد: راه‌اندازی ۱۳ مرکز بیمار یابی دیگر نیز در نقاط پرجمعیت استان در مدیریت بیماری کرونا تأثیر بسزایی خواهد داشت، زیرا در این مراکز، افرادی که به صورت سرپایی مراجعه می‌کنند، یا افرادی که از مراکز دیگر ارجاع  داده می‌شوند و یا کسانی که در تماس با موارد آلوده مثبت قطعی بودند، شناسایی و بررسی می‌شوند و اگر لازم باشد نمونه‌گیری و توصیه‌های لازم انجام می‌شود و نتیجه در مدت یک روز نتیجه اعلام می‌شود و به این صورت جلو انتشار بیماری گرفته خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید بر توجه به موازین بهداشتی و فاصله‌گذاری گفت: تنها راه جلوگیری و شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است و بی‌توجهی به این مهم زمینه افزایش بیماری کرونا را افزایش می‌دهد.

کشمیری بیان کرد: اگر به رفتار‌های پرخطر و ممنوع شده شامل تجمع و تردد بدون فاصله‌گذاری اجتماعی توجه نشود، انتظار شیوع بیماری کرونا در همه سطوح جامعه وجود دارد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
نه جانم تحقیقات نشون داده هوا تاثیری نداره
یعقوب
۱۷:۱۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
ماشاالله
یعقوب
۱۵:۵۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
میگفتن هوا گرم بشه کرونا میره.