سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انهدام باند کلاهبرداری ۲۲ میلیاردی در زنجان

فرمانده انتظامی استان زنجان از شناسایی و انهدام باند کلاهبرداری و پولشویی ۲۲ میلیاردی توسط پلیس فتا در زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،سردار رحیم جهانبخش فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: کارشناسان پلیس فتا با رصد و پایش‌های شبانه‌روزی فضای مجازی و دریافت گزارش‌های مردمی، از فعالیت یکی از متهمان سابقه‌دار در جرم برداشت غیرمجاز و کلاهبرداری مطلع و پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

او با اعلام اینکه پس از تحقیقات فنی و پلیسی، عامل اصلی باند شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد افزود: در بازرسی از حساب‌های بانکی وی مشخص شد در طول ۴۵ روز بیش از ۲ هزار تراکنش مالی در بستر سایت ها‌ی غیر مجاز انجام شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم یک دستگاه گوشی تلفن همراه، یک دستگاه لپ تاپ، ۴ عدد سیم کارت، ۳ عدد فلش مموری و ۵ کارت بانکی با نام افراد مختلف کشف شد.

سردار جهانبخش اذعان داشت: در ادامه تحقیقات مشخص شد متهم با همدستی چند فرد دیگر با تشکیل آی دی با نام‌های مستعار در فضای مجازی وسوءاستفاده از کارت‌های بانکی افراد دیگر، با تطمیع و پرداخت مبالغ به صاحبان کارت‌های بانکی اقدام به کلاهبرداری و پولشوئی می‌کرده اند.

او با اشاره به دستگیری ۴ نفر ازاعضای این باند، اظهار داشت: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد گردش مالی بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال توسط متهمان در زمینه کلاهبرداری و پولشویی انجام شده است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه رسیدگی به این پرونده همچنان در دستور کار قرار دارد، تاکید کرد: هموطنان جهت پیشگیری ازهرگونه کلاهبرداری از افشای اطلاعات حساب‌های بانکی خود داری و به توصیه‌های پلیس فتا در انجام تراکنش‌های مالی و اینترنتی توجه کنند.
 
انتهای پیام/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.