سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار قم ؛

۱۲۰ موسسه خیریه دارای مجوز رسمی هستند

حیدری گفت: فقدان بانک اطلاعات از کمک‌های مالی در دستگاه‌های دولتی،مؤسسات خیریه ،سبب بی‌نظمی شده و از ۴۰۰ مرکز خیریه فعال تنها ۱۲۰ موسسه دارای مجوز رسمی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،مرتضی حیدری فرماندار قم در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران در سالن کرامت استانداری گفت: در حوزه کمک‌های مالی و پشتیبانی از اقشار ضعیف، موازی‌کاری دیده می‌شود و تقسیم‌بندی درستی برای ارزیابی و پیگیری وجود ندارد.

فرماندار قم عنوان کرد: در استانداری سه واحد مشغول به ارزیابی فعالیت‌ها در حوزه حمایت‌های مالی و معنوی خیرین هستند و از طرفی این مسئولیت بر عهده فرمانداری نیز قرار دارد و این تنوع فعالیت، تا حدی سبب موازی‌کاری می‌شود.

حیدری با بیان اینکه در جلساتی که در استانداری برگزار شده کار به دو قسمت اقدامات مالی و معنوی و مشاوره و روانشناسی تقسیم‌شده است تصریح کرد: برخی از دستگاه‌ها از جمله هلال‌احمر، کمیته امداد و بهزیستی در اجرای کار، اپلیکیشن‌هایی را در این زمینه معرفی کردند.

فرماندار قم عنوان کرد: در جهت تعیین تکلیف وظایف، سه جلسه در فرمانداری تشکیل شد و در جلسه نخست تقسیم‌کار به دو بخش پشتیبانی و کمک‌های مادی و دیگری مشاوره و کمک‌های معنوی به‌ویژه در پساکرونا صورت گرفت، البته در این جلسات، تاکنون قرارگاه مردمی حضور نیافته و آماری از اقدامات آن‌ها در دست نیست.

حیدری با تأکید بر اینکه هر یک از این دستگاه‌ها به دنبال جمع‌آوری اطلاعات هستند، اما باید بانک اطلاعاتی دقیقی شکل‌گرفته تا از موازی‌کاری بپرهیزیم  یادآورشد: در حال حاضر فقدان بانک اطلاعات از کمک‌های مالی در دستگاه‌های دولتی، بخش خصوصی، مؤسسات خیریه و قرارگاه‌های مردمی، سبب بی‌نظمی و موازی‌کاری شده است.

او با اشاره به اهمیت ایجاد بانک اطلاعاتی کامل برای واگذاری کمک‌ها به مردم آسیب‌پذیر گفت: در جهت طراحی بانک اطلاعات، پیشنهاد مشخص ایجاد بانک اطلاعاتی در سطح ملی از طرف وزارت کشور است و تجربه در انتخابات، وجود بانک اطلاعات برای استعلام از رأی‌دهندگان را نشان می‌دهد.

حیدری اضافه کرد: در قم یک بانک اطلاعاتی در مرکزیت وجود ندارد و به همین دلیل، گاهی افراد در بخش مادی بار‌ها کمک می‌گیرند و عده‌ای از اقشار ضعیف، بی‌نصیب می‌مانند و این بی‌نظمی و موازی‌کاری باید ساماندهی شود.

او تصریح کرد: در جهت مشاوره و روانشناسی که در پساکرونا بسیار مهم بوده نیز با موازی‌کاری مواجه هستیم و بهزیستی در حال برگزاری مشاوره برای ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر است و مشاوره‌هایی از طرف آموزش و پرورش، حوزه علمیه، مؤسسات خصوصی و جامعه روانشناسان نیز در حال برگزاری است، همچنین نیروی انتظامی اقدام به برگزاری مشاوره به‌طور مستقیم در ۱۷ کلانتری کرده است.

حیدری گفت: بر مبنای اطلاعات جمع‌آوری‌شده، باید پیشنهادات در جهت ساماندهی فعالیت‌ها تدوین شود و در نهایت اقدام به برنامه‌ریزی کنیم، ایده کلی این است هر دستگاه و نهادی متناسب با برنامه و روش می‌تواند به فعالیت بپردازد، اما یک فعالیت توسط ده دستگاه و بخش خصوصی تکرار نشود.

فرماندار قم با بیان اینکه این فعالیت‌ها، گسترده و دارای تنوع بسیار بالاست و مانند حوزه مالی نیز از بانک اطلاعات منسجمی برخوردار نیست افزود: در جهت ساماندهی کمک‌های مالی نیز باید اطلاعات دستگاه‌ها و نهاد‌های مردمی و خصوصی و مؤسسات خیریه کسب شود، از ۴۰۰ موسسه خیریه در قم، ۱۲۰ موسسه دارای مجوز است که این مجوز‌ها از فرمانداری، استانداری، نیروی انتظامی و کمیته امداد و بهزیستی صادرشده است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.