سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیوع کرونا در جمعیت روستایی کمتر از شهر‌های خراسان شمالی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی دلیل این امر را تعاملات در شهر‌ها و شرایط زندگی اجتماعی در این مناطق عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  افشین دلشاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: سلامت مردم اولویت است و بر فعالیت مشاغلی که بازگشایی آن‌ها بلامانع اعلام شده، کنترل و نظارت می‌شود.

دلشاد افزود: وزارت بهداشت بصورت شهر به شهر بازگشایی اماکن را اعلام می‌کند و منتظر دستورالعمل‌های ستاد کرونای کشور هستیم تا بر اساس آن تصمیم گیری کنیم.

او با بیان اینکه فاصله گذاری هوشمند بر دو اصل استوار است، خاطرنشان کرد: در اصل اول با سطوح آلوده در تماس نباشیم و در اصل دوم مکان‌هایی مانند مدارس، ورزشگاه‌ها و ... که عامل تجمع است، تا اطلاع ثانوی بازگشایی نمی‌شود.
این مسئول با تاکید بر اینکه نظارت همه جانبه است و بازرسین دانشگاه پای کار هستند، خاطرنشان کرد: تمام سازمان‌های خدمات عمومی مانند تاکسیرانی موظف بر نظارت و گندزدایی هستند، اما خود مردم رکن اصلی رعایت بهداشت می‌باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: با متخلفانی که خارج از دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت فعالیت کنند برخورد شده و به گزارش‌های مردمی روزانه رسیدگی می‌شود.

دلشاد گفت: وضعیت صد درصد مادران باردار استان از نظر کووید ۱۹ بررسی شده و تا کنون هیچ مادری از طریق ابتلا به کرونا فوت نشده است.
انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.