سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مذاکره اقلیم کردستان با دولت مرکزی عراق در پی توقف پرداخت حقوق کارمندان این منطقه

در پی توقف پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان عراق از سوی دولت مرکزی، مقامات این منطقه رایزنی‌هایی را آغاز کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه آر تی، وزیر دارایی و اقتصاد در اقلیم کردستان عراق امروز یکشنبه از ارسال یادداشتی به عادل عبدالمهدی، نخست وزیر دولت پیشبرد امور برای آزادسازی سهم این منطقه از بودجه خبر داد.

«آوات شیخ جناب» وزیر دارایی در اقلیم کردستان در کنفرانسی مطبوعاتی پس از نشست با هیئت رئیسه پارلمان این منطقه اعلام کرد: تصمیم توقف حقوق کارکنان اقلیم کردستان در تاریخ ۱۶ ماه جاری میلادی صادر شد و هیئتی از این اقلیم در تاریخ نوزدهم همین ماه به بغداد سفر کرد. پس از برگزاری چندین جلسه حساس، ما توانستیم به یک پیش نویس با دبیرخانه هبئت وزیران برسیم و یادداشتی را به عادل عبدالمهدی، رئیس دولت فدرال به منظور آزادسازی سهم اقلیم کردستان از بودجه تحویل دهیم.

این مقام اقلیم کردستان عراق در ادامه گفت: این یادداشت به دست عادل عبالمهدی رسیده و انتظار داریم در روز‌های آینده جواب آن را دریافت کنیم و امید داریم این جواب مثبت باشد.

او همچنین تصریح کرد: گفتگو‌ها میان بغداد و اربیل، تنها به بودجه و حقوق‌ها محدود نمی‌شود؛ بلکه زمینه‌های دیگری را هم شامل می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به تولید مشترک برق، و افزایش تولید گاز طبیعی اشاره کرد.

دبیرخانه هیئت وزیران عراق در تاریخ ۱۶ ماه جاری میلادی خواهان توقف پرداخت مبالغ مالی به عنوان حقوق کارمندان اقلیم کردستان شده بود. دبیرخانه هیئت وزیران عراق علت این کار را پرداخت نشدن بهای نفت صادراتی از سوی اقلیم کردستان به دولت مرکزی عراق عنوان کرده بود. بر این اساس، اقلیم کردستان عراق پس از صادرات ۲۵۰ هزار بشکه نفت خام، پول آن را به حساب خزانه دولت مرکزی واریز نکرده بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.