سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نگهداری از معتادان متجاهر در مراکز قرنطینه سپاه

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی درباره مسئولیت نگهداری معتادان متجاهر در قرنطینه، توضیحاتی داد.

مجید رضازاده معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مسئولیت نگهداری معتادان متجاهر در قرنطینه، اظهار کرد: دستورالعملی که معاونت درمان وزارت بهداشت و کمیته درمان ستاد مبارزه با موادمخدر درخصوص جمع آوری معتادان متجاهر مصوب شده باید دقیق اجرا شود.

وی بیان کرد: اگر این دستورالعمل به طور کامل اجرا شود، خطر بروز ویروس کرونا در معتادان متجاهر و انتقال آن به دیگران کاهش می‌یابد.

رضازاده با بیان اینکه در کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر یک تقسیم کار برای جمع آوری معتادان متجاهر صورت گرفت، افزود: طبق مصوبه ستاد مبارزه با موادمخدر دستگاه‌های دیگری مانند بسیج، سازمان زندان‌ها و ارتش می‌توانند علاوه بر سازمان بهزیستی کشور مرکز ماده ۱۶ داشته باشند.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی گفت: برای نگهداری از معتادان متجاهر پس از جمع آوری در شرایط فعلی نیازمند مرکز قرنطینه هستیم که ۱۴ روز معتادان در آنجا نگهداری شوند و قبل از ورود به مرکز باید از همه آن‌ها تست کرونا گرفته شود و اگر تستشان مثبت باشد به یک مرکز ماده ۱۶ کووید ۱۹ منتقل می‌شوند، اما اگر منفی باشد در همان مرکز قرنطینه به مدت ۱۴ روز می‌مانند و غرلباگری می‌شوند و اگر بد حال و به اقدامات درمانی نیاز داشته باشند مانند سایر افراد توسط وزارت بهداشت اقدامات درمانی برای آن‌ها انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: اولین مرکز قرنطینه در شرایط فعلی در تهران قرار شد فشافویه باشد و اگر بعد از ۱۴ روز تستشان منفی بود وارد مراکز معمولی ماده ۱۶ می‌شوند و آن‌هایی که علامت کرونا دارند و یا مشکوک به ابتلای کرونا هستند به مراکز ماده ۱۶ کووید ۱۹ منتقل می‌شوند که سپاه نگهداری این معتادان را در این مراکز بر عهده دارد.

رضازاده اضافه کرد: قرار شد سپاه اداره مراکز قرنطینه و خدمات بهداشتی-درمانی را با پرسنل خود برعهده داشته باشد، اما تأمین مالی نگهداری معتادان متجاهر در مراکز قرنطینه برعهده ستاد مبارزه با موادمخدر است و از ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز کمک بگیرند.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این سئوال که چرا سپاه این مسئولیت را برعهده گرفته است؟ گفت: سپاه نقش کمک کننده به دستگاه‌های اجرایی را برعهده دارد و بهزیستی امکان فراهم کردن امکانات درمانی و مرکز قرنطینه برای معتادان متجاهر را ندارد و وزارت بهداشت نیز درگیر بیمارستان‌ها و بیماران کرونایی است، لذا به کمک نیاز داشتیم که مثل همیشه سپاه به کمک بهزیستی و وزارت بهداشت آمد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.