سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کوچ بهاره عشایر در نیمه اردیبهشت

کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی به صورت مکانیزه آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   محمد رضا قلی پور مدیرکل امور عشایر استان گفت: هرساله با آغاز فصل بهار، کوچ عشایر از استان گلستان به مناطق ییلاقی شهرستان‌های استان آغاز می‌شود، اما امسال با توجه به شرایط پیش آمده و با مصوبه ستاد کرونا در استان، کوچ عشایر به نیمه دوم اردیبهشت ماه موکول شد.

محمد رضا قلی پور افزود: به علت شرایط محیطی و مکان استقرار عشایر در استان گلستان و گرم شدن هوا و نامطلوب بودن مراتع، ماندگاری عشایر در این مناطق امکان پذیر نیست.

او گفت: با توجه به تقویم کوچ بهاره که از طریق ستاد کرونا استان تنظیم شده بود کوچ عشایر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استقرار گروه‌های سیّار بهداشتی و رعایت بهداشت خدمات کوچ فراهم شد که عشایر بتوانند به سلامت به کوچ خود ادامه دهند و به مناطق سردسیری برسند.

مدیرکل امور عشایر استان اضافه کرد: تاکنون ۱۰ هزار لیتر مایع ضد عفونی کننده، توزیع و غربالگری خانوار‌ها از نظر شیوع ویروس کرونا و توزیع ماسک رایگان با همکاری بسیج عشایری انجام شد.

در زمان کوچ توصیه‌ها و هشدار‌های لازم برای توقف نکردن عشایر کوچنده در بین مسیر و روستا‌های اطراف، هشدار هواشناسی، آموزش‌هایی برای پیشگیری از کرونا و توزیع اقلام کوچ و بهداشتی در بین خانوار‌های کوچنده انجام می‌شود تا عشایر به سلامت به مناطق ییلاقی خود برسند.

انتهای پیام/ه

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۳۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
کپسول گاز مایع برای گرما و پخت پز در اختیارشان بگذارید وگرنه چند سال آینده باید طرح احیا مراتع اجرا کنید