سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تراز مثبت پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی نسبت به پیشرفت برنامه ای

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: پروژه‌های عمرانی بندر چابهار با تراز مثبت پیشرفت فیزیکی واقعی نسبت به پیشرفت برنامه‌ای رو به رو بوده است.

 بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: بهره¬گیری از روش¬ها و سیستم¬های نوین در اجرای پروژه¬های بندری و دریایی، موجب افزایش ۴۰۰ درصدی میزان اعتبارات عمرانی، افزایش چند برابری تعداد پروژه¬ها و همچنین تراز مثبت پیشرفت فیزیکی واقعی نسبت به پیشرفت برنامه¬ای در پروژه¬های عمرانی بندر چابهار در سال ۹۸ شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: این در حالی است که فعال شدن کارگاه¬های عمرانی در سطح بندر موجب اشتغال بیش از ۱۰۰۰ نفر نیروی جوان تحصیلکرده، متخصص و کارگر بومی در این کارگاه¬ها شده است.

آقایی با اشاره به اینکه توسعه بندر چابهار بعنوان دروازه اصلی توسعه استان و جنوب شرق کشور مستلزم توسعه صادرات، واردات، ترانزیت و توسعه زیرساخت¬های بندری است اظهار امیدواری کرد: با پیگیری مستمر و مداوم پروژه¬ها و در راستای منویات مقام معظم رهبری و توجه ویژه دولت، شاهد ادامه رشد و به نتیجه رسیدن بسیاری از پروژه¬های عمرانی و زیرساختی بندر چابهار به عنوان اهداف اصلی سازمان بنادر و دریانوردی هستیم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان با بیان اینکه تلاش شبانه روزی پرسنل، ارزیابی دقیق مشاورین و پیمانکاران و استفاده از تکنولوژی‌های جدید و بهره¬گیری مصالح نوین در روند رو به رشد عملکرد پروژه‌های فنی و مهندسی حائز اهمیت بوده و موجب تحول در حوزه عمرانی گردیده است افزود: این پیشرفت‌ها علاوه بر بهینه¬سازی مصرف انرژی، موجب تسریع در روند اجرایی پروژه‌ها نیز گردیده است بگونه‌ای که پیشرفت فیزیکی واقعی پروژه¬ها از پیشرفت برنامه¬ای آن‌ها بیشتر شده است.

پیشرفت ۲۲ درصدی پروژه دیوار حفاظت ساحلی بندر چابهار

آقایی با بیان پیشرفت ۲۲ درصدی پروژه احداث دایک حفاظت ساحلی افزود: استفاده از روش Cut Rock جهت استخراج مصالح آرمور، فیلتر و مغزه از معادن، در پروژه احداث دایک حفاظت ساحلی بندر شهید بهشتی موجب پیشرفت ۲۲ درصدی پروژه گردیده است که طبق برنامه زمانبندی ۱۹.۸ بوده همچنین استفاده از قالب لغزنده در پروژه احداث برج کنترل ترافیک دریایی موجب پیشرفت ۳۶.۷۹ گردیده که طبق برنامه زمانبندی ۲۲.۲۰ بوده که شتاب این پروژه‌های عمرانی در سال جدید نیز ادامه دارد.

او در خصوص پروژه تعمیرات اساسی ابنیه افزود: استفاده از سازه ۳D¬Panel در پروژه تعمیرات اساسی ابنیه علاوه بر افزایش سرعت اجرا و بهینه¬سازی مصرف انرژی با سبک¬سازی سازه ساختمان افزایش ضریب ایمنی سازه در برابر زلزله را نیز میسر می‌سازد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.