سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای حفظ مراتع دام های عشایر تا ۱۵اردیبهشت حق ورود به نهاوند را ندارند

رئیس اداره امور عشایر شهرستان نهاوند گفت: با ورود زودهنگام دام‌های عشایر به مراتع شهرستان نهاوند برخورد می‌شود.

سیدابوالقاسم بنی‌هاشمی رئیس اداره امور عشایر شهرستان نهاوند در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ این خصوص، گفت: برای جلوگیری از ورود زود هنگام عشایر به مراتع نهاوند پنج تیم از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نهاوند با همکاری امور عشایری با ورود زودهنگام دام‌های عشایر به مراتع و عرصه منابع طبیعی شهرستان نهاوند برخورد و آن‌ها را کنترل می‌کنند.

او افزود: براساس قانون و به منظور حفظ منابع طبیعی ورود دام‌های عشایر به مراتع شهرستان نهاوند تا ۱۵ اردیبهشت ماه ممنوع است و با دامداران متخلف طبق قانون برخورد می‌شود.


بنی هاشمی بیان کرد:بدلیل اینکه گیاهان مراتع به مرحله گل دهی نرسیده‌اند و سُم دام‌ها باعث کوبیدگی خاک و از بین رفتن پوشش گیاهی آن منطقه می‌شود از ورود عشایر جلوگیری می‌شود.

رئیس امور عشایری شهرستان نهاوند اظهار داشت: شهرستان نهاوند در شش ماهه نخست سال میزبان ۱۵۰۰ خانوار از عشایر غیربومی است که از استان‌های ایلام، لرستان و خوزستان به این شهرستان کوچ می‌کنند همچنین مراتع شهرستان نهاوند ۹۳ هزار و ۵۸۱ هکتار است که با توجه به رشته کوه زاگرس در شهرستان نهاوند و مراتع غنی شهرستان حدود ۶۰ درصد از عشایر کل استان همدان در شهرستان نهاوند مستقر می‌شوند.

گفتنی است؛ عشایر نهاوند سالانه ۴۰۰۰ تن گوشت قرمز و ۸۰۰ تن مشتقات لبنی اعم از شیر، کشک، پنیر، دوغ، ماست و پشم تولید می‌کنند.
انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.