سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سه هزار دستگاه تبلت نیاز امور آموزشی دانش آموزان مناطق محروم

استاندار کرمانشاه گفت : برای پیشبرد امور آموزشی دانش آموزان مناطق محروم استان در بستر فضای مجازی، نیازمند سه هزار دستگاه تبلت هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با اشاره به راه‌اندازی پویش همدلی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری برای حمایت از آسیب دیدگان اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا، گفت : خوشبختانه کمک‌های خوبی از سوی خیرین در استان کرمانشاه جمع‌آوری شده و نهاد‌های انقلابی و حمایتی هم به خوبی پای کار آمده‌اند.

او از کمک چهار میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان برای جبران خسارات ناشی از کرونا در استان کرمانشاه نیز قدردانی کرد و گفت : یکی از مهمترین کمک‌های بنیاد مستضعفان برای کولبران بود که البته هنوز توزیع نشده است.

بازوند با اشاره به شناسایی حدود ۵۰۰ واحد صنفی و بنگاه اقتصادی که به دلیل شیوع بیماری کرونا سه ماه اجاره آن‌ها عقب افتاده، از بنیاد مستضعفان خواست برای پرداخت بخشی از این اجاره پای کار بیاید و نهاد‌های دیگر نیز مابقی آن را پرداخت کنند.

 بازوند،گفت: نهاد‌های دیگر از جمله بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و آستان قدس رضوی نیز ظرفیت بسیار خوبی برای حمایت از آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا در شرایط کنونی دارند.

استاندار کرمانشاه خواستار تهیه سه هزار دستگاه تبلت برای دانش آموزان مناطق محروم استان که اکنون برای آموزش از طریق فضای مجازی نیازمند این تجهیزات هستند شد و گفت: اپراتور‌های تلفن همراه از جمله ایرانسل، رایتل و همراه اول در این زمینه پای کار بیایند.

بازوند ادامه داد: بانک‌های استان نیز باید مجوز پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه از بانک مرکزی را اخذ کنند تا افراد خیر بتوانند این تسهیلات را با ارقام یک تا پنج میلیون تومان دریافت کرده و این مبالغ را جهت حمایت از نیازمندان به حساب نهاد‌های حمایتی واریز کنند.

او افزود: با این شیوه که افراد بتوانند در دوره‌های بلندمدت اقساط این تسهیلات را پرداخت کنند، بسیاری از خیرین خصوصا آن‌هایی که کارمند هستند برای کمک به نیازمندان پای کار خواهند آمد.

استاندار کرمانشاه یکی از مهمترین نکاتی که نهاد‌های حمایتی، انقلابی و سازمان‌های مردم نهاد باید به آن توجه کنند را جلوگیری از موازی کاری در توزیع کمک‌ها دانست و افزود: حمایت‌ها نباید بگونه‌ای باشد که برخی چند بار کمک دریافت کنند و برخی حتی یک بار هم چیزی دریافت نکرده باشند.

بازوند تشکیل بانک اطلاعاتی جامع از خانوار‌های نیازمند در سطح استان را برای این منظور ضروری دانست .

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.