سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چشمه عرفان الهی در ماه خدا؛

وقتی تنهایی مقدمه آسمانی شدن می‌شود + فیلم

همزمان شدن ماه رمضان با دوران شیوع ویروس کرونا، باعث شده فرصت شب زنده داری و خلوت با خدا بیش از پیش در اختیار انسان باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نباید از لذت خلوت کردن با خود و خدا غافل شد. حالا که کرونا ما را در خانه‌ها نگه داشته است، باید از این محدودیت یک فرصت بزرگ بندگی بسازیم. ماه رمضان که ماه بندگی است، فرا رسیده و با وقت‌های طولانی که در اختیار داریم، می‌توانیم کمبود‌های معنوی مان را در این ایام جبران کنیم. شاید بسیاری تصور کنند که قرنطینه منجر به افسردگی می‌شود، اما می‌توان از این شرایط برای مناجات بیشتر با خدا استفاده کرد و این قرنطینه را به اتفاقی روحیه بخش تبدیل کرد.


بیشتر بخوانید: ویژگی های عرفان امام خمینی (ره) از منظر آیت الله جوادی آملی


سعدی می‌گوید: «در چشم بامدادان به بهشت برگشودن     نه چنان لطیف باشد که به دوست برگشایی». خوشا به حال کسانی که با بهره جویی از فرصت‌ها، لقاء الله را در همین دنیا درک می‌کنند. روایت داریم که سلامتی در فرد بودن است. البته اسلام به جمع بودن نیز در جای خود توصیه کرده است، اما هیچگاه انسان را از نعمت تنهایی و عبادت فردی محروم نکرده است. حافظ در همین خصوص می‌گوید: «خلوت گزیده را به تماشا چه حاجت است       چون کوی دوست هست به صحرا چه حاجت است»

حجت الاسلام و المسلمین مهدی آذرطوسی استاد دانشگاه و کارشناس مذهبی در این خصوص توضیحاتی ارائه کرده است که در ویدئوی پایین می‌توانید آن را مشاهده کنید.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: رمضان 99 ، ویروس کرونا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.