سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقتی بیت‌المال به مذاق برخی شیرین می‌آید؛

پشت پرده قرارداد یک میلیارد تومانی و برکناری معاون محیط زیست چیست؟ + اسناد

یک منبع آگاه از حیف و میل مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان تحت پوشش یک قرارداد بی‌سرانجام توسط معاون پیشین عیسی کلانتری خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، قرارداد یک میلیارد تومانی مطالعه حوزه دریاچه ارومیه طبق روال قانونی باید در سامانه ثبت خرید‌ها و قرارداد‌های دولتی قرار می گرفت تا طی یک مناقصه، هر دانشگاهی که با قیمت کمتر قرارداد را می‌پذیرد انتخاب شود، اما متاسفانه حمید ظهرابی، معاون پیشین معاونت طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست و مدیرکل فعلی حفاظت محیط زیست استان فارس این قرارداد را تبدیل به ۵ قرارداد ۲۰۰ میلیون تومان کرده و آن را بدون در نظر گرفتن تشریفات و بدون مناقصه و مراحل قانونی با شرکت مورد نظر خود منعقد کرده: شرکتی که پشت پرده آن هوشنگ ضیایی، مشاور معاون وقت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست فعالیت دارد و طرف اصلی این قرارداد محسوب می‌شود.

اما مهندسی انتخاب طرف این قرارداد یک میلیارد تومانی همه ماجرا نیست. این قرارداد طبق صورتجلسه‌ها باید طی مدت ۶ ماه و بر اساس برنامه زمان‌بندی شده به اجرا در می‌آمد و پیشرفت فیزیکی طرح مطابق برنامه زمان بندی به ارائه گزارش‌هایی منجر می‌شد. اما در کمال شگفتی در همان ماه نخست، اعلام شد که طرح ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته در حالی که طبق برنامه زمان‌بندی در ماه نخست باید ۵ درصد طرح اجرا و گزارش، جهت بررسی و راستی‌آزمایی ارائه می‌شد.

اما همانطور که در صورتجلسه ۱۸ تیر ۹۸ مشاهده می‌شود، پایان ۶۰ درصد طرح در ماه اول اعلام شد. طرحی که بدین ترتیب در همان ماه نخست ۶۰۰ میلیون تومان را روانه جیب طرف قرارداد کرد.

 

 

البته در این مرحله، بخش‌های نظارتی سازمان حفاظت محیط زیست متوجه این سوء استفاده شده و از ادامه طرح جلوگیری کرده‌اند. بدین ترتیب بی‌آنکه کاری انجام شده باشد ۶۰۰ میلیون تومان از بیت‌المال طی تنها یک ماه به شرکت طرف قرارداد یعنی هوشنگ ضیایی پرداخت شده است.

در این باره، محمد فرحت، مشاور حوزه ریاست سازمان حفاظت محیط زیست به باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید: این قرارداد را آقای ظهرابی بست که قرارداد اصولی نبود. بعد از یک ماه هم دستور پرداخت حدود ۷۰ درصد از بودجه پروژه را به طرف قرارداد دادند که دکتر کلانتری، رئیس سازمان متوجه شد و پروژه را متوقف کرد.

بدین ترتیب برکناری حمید ظهرابی، از سمت معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست و انتصاب وی به سمت مدیرکلی حفاظت محیط زیست استان فارس را می‌توان حاصل این تخلف دانست: تنبیهی که در قیاس با تخلف صورت گرفته متناسب به نظر نمی‌رسد و لزوم ورود نهادهای نظارتی را به پرونده‌های فساد مالی و حیف و میل بیت‌المال در سازمان حفاظت محیط زیست گوشزد می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
مجتبی
۲۳:۴۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام دوستان کمی به مدارک پیوست شده دقت کنید چه چیزی را نشان می دهند یکی توافقنامه ب دانشگاه شهید بهشتی است دیگری قرارداد 234 میلیون تومانی برای سرشماری حیات وحش، مبلغ یک میلیارد تومان از کجا آمده؟ کدام مرجع نظارتی عغیر قانونی بودن این قرارداد ها را اعلام کرده است؟
کارگر‌بازنشسته‌ایرانی
۰۸:۲۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
جناب‌کلانتری‌کسی‌که‌‌پولِ
مردم‌وبیت‌المال‌را‌حیف‌ومیل
کرده‌را‌محا‌کمه‌می‌کنند‌وحق‌و
حقوق‌مردم‌را‌از‌او‌پس‌میگیرند
‌نه‌اینکه‌پست‌جدید‌‌به‌او‌بدهند
خوب‌خودت‌را‌داری‌نشان
میدهی‌
ناشناس
۲۱:۳۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
استان فارس بدبخته بیکس!!!!!!!!!
باور کنید برای اخذ مجوز زیست محیطی یکی از طرح های عمرانی استان یکی از امضاکنندگان همین صورت جلسه از پروژه بازدید کردند و به دلیل اینکه ما براش هدیه نگرفتیم، یه ماه دنبالش بودیم تأییدیه رو امضاء کنه!!!!!!!!!!!
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
متاسفانه امروزه کارشناسان نهادهای نظارتی بجای نظارت بر تخلفات و احصا تخلفات خودشان شده اند راهنمای متخلفان و حل و فصل موارد تخلف و آوردن تخلفات در قالب قانون‌.
الان گماشتن ناظرانی بر همین دستگاههای نظارتی یک ضرورت انکارناپذیر است.
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
متاسفانه امروزه کارشناسان نهادهای نظارتی بجای نظارت بر تخلفات و احصا تخلفات خودشان شده اند راهنمای متخلفان و حل و فصل موارد تخلف و آوردن تخلفات در قالب قانون‌.
الان گماشتن ناظرانی بر همین دستگاههای نظارتی یک ضرورت انکارناپذیر است.
ناشناس
۱۸:۳۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
احتمالا کم بوده مبلغ و به رئسا کم رسیده برکنار شده اگر چند صد میلیارد بود صداش هم در نمیومد خود آقای کلانتری رنگ گردنش واسه سلامت قرارداد باد میکرد
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
جالبه طرف دزدی کرده از معاونت برش داشتند گذاشتند مدیرکل محیط زیست استان فارس یعنی یکی از استانهایی که بخش زیادی از طبیعت بکر ایران رو داراست تا به حول و قوه الهی یه بیابان تحویلمون بده
ناشناس
۰۹:۳۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدایا شکرت کاش ما هم یجا مسئول بودیم
علی
۰۹:۱۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا با خاطی برخورد قضائی صورت نگرفت ؟ چرا با کسی که تسهیلات به جیبش رفته برخورد صورت نگرفت تا پول بیت المال برگردد ؟
رستمی
۰۶:۴۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقای کلانتری این مفسد از یه پست به یه پست دیگه انتقال دادید؟ باید اخراج و مجازات بشه اصلا باید کاری کنید که کسی جرات تخلف نداشته باشه
محمدرضا
۰۲:۵۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
اقای رییسی عزیز ای سید بزرگوار
مردم ایران همه این درخواست را از جنابعالی دارند.
۱.کلیه اموال دزدیده شده از بیت المال را از حلقوم دزدها بیرون بکشید
۲ . بدون هیچ اغماضی هر یک از این اختلاسگران چه دولتی باشند یا به مجلس متصل باشند را سریعا اعدام کنید . مطمءن باشید ملت ایران و رهبری پشت شما هستند .
این ارزوی تک تک هموطنان ماست.
ناشناس
۰۱:۱۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
اینا به راحتی بین المال حیف و میل میکنند ولی ما شرکت برقی ها هنوز حقوق هم نگرفتیم.
ناشناس
۰۰:۱۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است از سال57 تاکنون شاهد دزدی های کلان به نام اختلاس بودیم و رشوه هائی که آقازاده ها گرفتند و قراردادهای مختلف با شرکت های خارجی بستند همه مسئولین هم میدانند نتیجه چی شد
کدام آقازاده را بازخواست کردند یکی را گرفتند بعد هم مادر بزگوارش فرمودند شمارا واگذار میکنم به . . . و اینکه پسرم بی گناهه .... پس از مدتی هم آزاد شد و رفت مسئولیت بهتری بهش سپردند تمام
ناشناس
۲۲:۳۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
حاج اقا رئیسی کمک کن خدا عمرتان بدهت عزیز
ناشناس
۲۲:۰۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
از قوه قضاییه خواهش میکنیم ورود کنند.
هموطن
۲۱:۵۴ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگر فساد مالی صورت گرفته است پس چرا ایشون را از پست خود برکنار نکردند و پست دیگری به نامبرده محول کردند. این کار چه معنایی دارد؟ بایستی به دادگاه تخلفات اداری معرفی گردد.
ناشناس
۲۱:۳۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
نهاد های نظارتی؟سازمانبازرسی درتمام دستگاههای دولتی نماینده دارد وجالب هم اینست که نماینده سازمان بازرسی کارمند همان دستگاه هست اگر سازمان بازرسی به وظیفه خود عمل می‌کرد شاهد اینهمه حیف و میل بیت المال واجحاف درحق مردم نبودیم مردم وظیفه شناس گزارش تخلف ارسال میکنند که طبیعتاً باید محرمانه باشد اما متاسفانه عین همان گزارش را به دستگاه مربوطه میفرستند وپس از مدتی پرونده بدون توجیه منطقی بایگانی میشود
ناشناس
۲۰:۵۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
پس هر کس خلاف کرد بر کنار و دوباره در شهر دیگری میشود مدیر کل درست نقطه ضعیف دولتها و مخصوصا نظام هزار فامیل همینه برخورد به معنای پست بالاتر در استان دیگ. الان ۴۰ سال داریم به این شکل ضربه میخوره کشور نمونه های زیادی این شکلی هست کو گوش شنوا
شاه محمدی
۲۰:۱۵ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
ازمعاونت خلع شدو به مدیر کلی فارس گماشته شد ، جل الخالق ،
چشم بندی کرده ،از این بهتر مگه میشه،نمیشه دیگه برا ۶۰۰ میلیون ناقابل، ای بیچاره ایران...
مفتخری
۲۰:۱۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
دلم میسوزه برای آقای رئیسی که بند خدا چند صدتا پرونده فساد را باید رسیدگی کند خداوند متعال انشاالله کمکشان کند که بتواند با این مفسدین مبارزه کند .
ناشناس
۱۹:۴۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
هنر که نکرده فرستاده استان فارس اونجا هر کاری که میخوای بکن چرا به دادگاه معرفی نشد این چه تنبیهی است
ناشناس
۱۹:۲۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
با توجه به.شرایط حاکم به کشور و موج دوم بیماری تقاضا تعویق کنکور ارشد د دکترا رو دارم
چنگیز
۱۲:۴۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
این تخلف نیست احتمالا پاپوش برای اقای کلانتری است.
مطمینم اقای کلانتری نمیگدارد زیر دستانش پنین تخلفی رابکنند
ناشناس
۱۹:۰۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
هر دم از این بام بری میرسد
جالب هستش که این خود خود دزدی هستش و علیرغم مشهود بودن آن پست مدیر محترم فقط عوض شده و احتمالا اوتجا هم قراره قرارداد ببنده
ناشناس
۱۷:۳۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا عجب از محیط زیست کشورمان
مهدی
۱۷:۳۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
من یه نفرازاقوامم دوماه پیش درتهران خونه ای خریده دومیلیارد تومن الان سه میلیارد ازش میخرند وقتی همچین پولهای بادآورده ای برامردم مزه میده چرا بقیه نکنند؟
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
عزیز من این چه استدلالیه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!