سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وصول شهریه ثابت حق قانونی مهد‌های کودک

مهد‌های کودک که در تعطیلات اخیر فعالیت نداشته اند، تنها می‌توانند شهریه ثابت خود را از والدین طلب کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، این روز‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا وبه منظور حفظ سلامت کودکان مهد‌های کودک تعطیل است این امر موجب مشکلاتی برای مهد‌ها و والدین شده است.

از یک طرف والدین عقیده دارند به دلیل بسته بودن مهد نباید شهریه‌ای پرداخت کنند ومهد‌های کودک هم به منظور تامین مالی وصول شهریه‌ها را حق خود می‌دانند.

محسن شجاعی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت:طلب شهریه ثابت از والدین توسط مهد کودک‌ها امری قانونی است ودر بند‌های مختلف قراردادبه آن اشاره شده است.

او با بیان اینکه هیچ مهدکودک دولتی در استان وجود ندارد، ومهد‌های کودک به بخش خصوصی واگذار شده و بر اساس منابع مالی خود مدیریت می‌شوند، گفت:پس از شیوع کرونا، این مراکز تعطیل شده‌اند و در حال حاضر فعالیتی ندارند وممکن است با طولانی شدن تعطیلی مهد کودک‌ها هزینه‌های املاک استیجاری باعث تحمیل بار مالی مضاعفی برآنان شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کردستان گفت:این شرایط برای مسئولان مهد‌ها بسیار سخت بوده و مجبور به جبران بخشی از هزینه‌های جاری خود هستند لذا والدین با در نظر گرفتن این امر می‌توانند به کمک مهد‌ها بیایند.

شجاعی یادآور شد:اگرچه مهد‌های کودک به دلیل بیماری کرونا بسته بوده اند، اما بر اساس قانون و با توجه به قراردادی که دارند مجاز هستند تا پایان قرارداد خود با والدین «شهریه ثابت» را اخذ کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کردستان افزود:والدین هم می‌توانند با پرداخت حق شهریه ثابت تا به امروزبه مهد‌ها مراجعه کرده ونسبت به فسخ قرارداد اقدام کنند.

در حال حاضر ۱۶۰ مهدکودک شهری و ۲۱۰ مهدکودک روستایی در استان کردستان فعال هستند، و این مراکز وظیفه آموزش جمعیتی بین ۱۱ تا ۱۲ هزار کودک را پوشش می‌دهند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.