سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جانشین معاون فرماندهی مقابله با کرونا:

کاهش مقطعی شیوع کرونا، نباید باعث کاهش رعایت مردم شود

علی ماهر، جانشین معاون برنامه ریزی فرماندهی مقابله با کرونا در تهران، از مردم خواست، توصیه‌ها را در حد عالی رعایت کنند.

علی ماهر، جانشین معاون برنامه ریزی فرماندهی مقابله با کرونا در تهران، در گفتگو با خبرنگار حوزه پزشکی ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نظر مسئولان وزارت بهداشت برای آغاز رقابت‌های ورزشی گفت: هنوز میزان سرایت به حدی کم نشده است که بتوانیم اجازه‌ی فعالیت‌های جمعی را صادر کنیم، بنابراین همچنان معتقد هستیم باید از انجام مسابقات، مخصوصا در حجم زیاد جلوگیری شود.

او ادامه داد: بنا شده است، دوستان در فدراسیون پزشکی ورزشی، از ستاد ملی مقابله با کرونا استعلام بگیرند و آن جا تصمیم گیری جدی صورت بگیرد که بازگشایی‌ها در چه زمانی و به چه صورتی باشد.

علی ماهر درباره امکان برگزاری لیگ تابستانی در صورت تداوم بیماری کرونا در تابستان، تصریح کرد: قطعا برای بعضی از رشته‌هایی که تعداد تماشاگر‌ها زیاد نیست و افراد برخورد زیادی باهم ندارند، خصوصا ورزش‌های انفرادی، این قابلیت وجود دارد؛ اما امیدواریم تا آن زمان به طور کلی از شر این ویروس رها شده باشیم.
او در خصوص گمانه زنی‌هایی مبنی بر شروع لیگ برتر فوتبال گفت: در ورزش‌هایی که تعداد زیادی از افراد با هم برخورد دارند و در کنار هم قرار می‌گیرند، صلاح نیست رقابت‌ها شروع شود، مگر این که میزان شیوع به شدت کاهش پیدا کند، که ان شاءالله به همین سمت هم خواهیم رفت. در هیچ نقطه‌ای از دنیا، لیگ‌ها برگزار نمی‌شود، کشور ما هم از این موضوع مستثنی نیست.

ماهر در خصوص حضور شهروندان در پارک‌ها و انجام ورزش با رعایت فاصله گذاری هوشمند اجتماعی گفت: اگر حضور شهروندان در پارک‌ها، با رعایت دستورالعمل‌ها باشد، مشکل خاصی به وجود نمی‌آید.

او شیوع ویروس کرونا را به طور کلی رو به کاهش دانست و گفت: خوشبختانه تا جمعه گذشته و در کل کشور شیوع رو به کاهش بوده است، بعد از آن، باید دید با توجه به بازگشایی مشاغل و فاصله گذاری هوشمند، روند چطور تغییر می‌کند. هنوز برای اظهار نظر در این مورد زود است.

علی ماهر وضعیت استان‌های جنوبی را بهتر از دیگر نقاط توصیف و تصریح کرد: به طور کلی استان‌های جنوبی کشور، وضعیت بهتری دارند، طبیعتا استان‌های شمالی و مرکزی مشکلات بیشتری دارند. در بحث اپیدمیولوژیک و ماهیت، کرونا ویروس به این شکل است که تغییراتش بسیار سریع اتفاق می‌افتد. ممکن است هر روز یکی از استان‌ها به سطح بالای شیوع در جدول برسد؛ بنابراین، بهتر است نکات و پروتکل‌ها، در حد عالی رعایت شود.


بیشتر بخوانید :تعیین تاریخ از سر گیری فعالیت‌های ورزشی، صرفا گمانه زنی رسانه‌ها است


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.