سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قربانی: باید به اسماعیلی حق بدهیم/ بالای ۹۰ درصد فوتبال ایران با وعده و وعید اداره می‌شود

پیشکسوت استقلال گفت: شاید اسماعیلی می‌توانست انتقاداتش را بهتر بیان کند، اما باز هم باید به او حق داد و امیدوارم مدیران باشگاه به خوبی این قضیه را ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز قربانی پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنان حق اعتراض به شرایط مالی را دارند گفت: این موضوع بستگی به این دارد که برخورد مدیریت با بازیکنان در طول سال‌های گذشته چه گونه باشد. در حال حاضر در فوتبال ما این طور باب شده که بازیکنان به خودشان اجازه انتقاد از مسائل مدیریتی را می‌دهند و به اعتقاد من تا حد بسیار زیادی حق دارند، زیرا اعتمادی که باید میان بازیکن و مدیر وجود داشته باشد، از بین رفته است. متاسفانه در فوتبال ما مدیران به فکر آباد کردن خودشان هستند و این که فردی به دلیل توانایی هایش به راس کار برسد، وجود ندارد.  

مدیریت ضعیف باعث مشکلات ایجاد شده در قرارداد‌ها است

قربانی درباره آپشن‌ها و بند و تبصره‌های گوناگون در قرارداد بازیکنان گفت: همه این مسائل به مدیریت ضعیف برمی گردد. قوانین من در آوردی که افراد ابداع می‌کنند و فکر آخر و عاقبتش نیستند، باعث می‌شود چنین اتفاقاتی برای باشگاه‌ها رخ دهد. زمان ما سقف قرارداد تعیین کردند و دیدیم که باشگاه‌ها با روش‌های گوناگون این قانون را دور زدند. در حال حاضر هم مجلس شورای اسلامی قانونی وضع کرده که دولت و هیچ شخص دولتی‌ حق ندارد در فوتبال سرمایه گذاری کند، اما باز هم می‌بینیم که برخی از افراد می‌آیند و این قانون را به راحتی دور می‌زنند.


بیشتر بخوانید: جلسه کمیته انضباطی بازیکن استقلال امروز برگزار نخواهد شد


با قانون منع حمایت دولت از باشگاه ها، دست تیم‌های ایرانی بسته شده است

او افزود: به اعتقاد من این قانون خودش سر کاری است. اول باید دید باشگاه‌های ما منبع درآمدی دارند و می‌توانند خودشان درآمدزایی کنند تا سپس چنین قوانینی تصویب شود. با این قوانین عملا دست باشگاه‌های ایرانی بسته شده است. متاسفانه قانون تصویب می‌کنیم و سپس تلاش می‌کنیم آن را دور بزنیم.  

بالای ۹۰ درصد فوتبال ایران با وعده و وعید اداره می‌شود

پیشکسوت استقلال در پاسخ به این سوال که چند درصد فوتبال ایران با وعده‌های مدیران اداره می‌شود گفت: به اعتقاد من بالای ۹۰ درصد. شما اگر پرونده‌های ما در فیفا و تعیین وضعیت را ببینید، متوجه می‌شوید که بازیکنان پس از بدقولی‌های مدیران نسبت به آن‌ها بی اعتماد شدند و دست به شکایت  زدند.

بازیکن وقتی می‌بیند حقش را نمی‌دهند دست به اعتراض می‌زند

قربانی درباره انتقادات اسماعیلی از مدیران باشگاه استقلال و این که آیا حرف‌های او درست بود یا خیر اظهار داشت: ما بیرون گود نشستیم و شرایط بازیکنان را نمی‌دانیم. تمام پیشکسوتان استقلال برای من قابل احترام هستند، اما در حال حاضر فرشید اسماعیلی و دیگر بازیکنان برای استقلال انجام وظیفه می‌کنند. وظیفه بازیکن عملکرد مطلوب در زمین است. به هر حال بازیکن هم زندگی دارد و هنگامی که می‌بیند عزمی از جانب باشگاه برای پرداخت مطالباتش وجود ندارد، این حق را به خودش می‌دهد که اعتراضش را علنی کند.


بیشتر بخوانید: رمضانی: اسماعیلی فرزند استقلال است/ سندی به دیاباته و میلیچ ندادیم


باید به اسماعیلی حق بدهیم

او افزود: شاید این کار اسماعیلی حرفه‌ای نبوده باشد، اما این که بخواهیم او را بکوبیم و همه تقصیر‌ها را گردن او بیندازیم، دور از جوانمردی است. این بازیکنان برای استقلال زحمت می‌کشند و در جریان مشکلات باشگاه قرار دارند، بنابراین انتظار دارند مدیریت باشگاه از آن‌ها که در خط مقدم هستند و اگر فردا تیم نتیجه نگیرد، سیبل انتقادات می‌شوند حمایت کند. نباید خودمان را گول بزنیم. من به عنوان پیشکسوت در خانه نشستم و فقط انتقاد کنم، اما این جوانان اگر تیم نتیجه نگیرد، مقصر می‌شوند. اگر مشکلی در باشگاه باشد امثال اسماعیلی از آن خبر دارند. شاید او می‌توانست انتقاداتش را بهتر از این بیان کند، اما باز هم باید به او حق داد و امیدوارم مدیران باشگاه به خوبی این قضیه را ارائه کنند. فرشید اسماعیلی و بقیه بازیکنان واقعا زحمت می‌کشند و خوب نیست آن‌ها را بکوبیم.  

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.