سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز به کار پایگاه جدید دفن پسماند دامغان

مسوول خدمات شهری شهرداری دامغان گفت: پایگاه دفن پسماند شهری و خانگی این شهر با ظرفیت دفن روزانه ۴۰۰ تن زباله آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا صرفی مسوول خدمات شهری شهرداری دامغان گفت: پایگاه جدید دفن پسماند شهری در منطقه ابراهیم آباد جنوب شهر دامغان افتتاح شد که روزانه ۵۰ تن زباله شهری جهت دفن به این مکان منتقل می‌شود.

او افزود: پایگاه دفن پسماند شهرداری دامغان با توجه به قرارداشتن در طرح توسعه یکی از واحد‌های صنعتی، به محل جدید منتقل شده است.

صرفی اضافه کرد: این طرح در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار و با اعتبار ۱۷ میلیارد ریال، از محل اعتبار‌های عمرانی شهرداری افتتاح شد وبرای آن ۲ کیلومتر جاده دسترسی در نظر گرفته‌شد و ۲ هزار و ۵۰۰ متر خاکریز اجرا شد.

مسوول خدمات شهری شهرداری دامغان ادامه داد: روزانه در شهر دامغان ۴۵ تن پسماند با همکاری ۱۰۰ نیروی خدمات شهری به همراه ۶ دستگاه خودرو جمع آوری و به پایگاه دفن پسماند منتقل می‌شود.

او  تصریح کرد: دفن پسماند عفونی برعهده شهرداری نیست و تنها در صورتی به شهرداری واگذار می‌شود که عملیات عادی سازی توسط مرکز بهداشت بر روی آن انجام و به پسماند عادی تبدیل شده باشد.

صرفی گفت: در شرایط عادی هر هفته، دفن چهار تن پسماند از مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان در دستور کار بود که هم‌اکنون با توجه به شرایط ناشی از بیماری کووید ۱۹، هر هفته هشت تن پسماند پس از تفکیک و رعایت مسائل بهداشتی به مرکز دفن پسماند شهری و خانگی منتقل و دفن می‌شود.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.