سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام ۱۶ عملیات امداد و نجات با تلاش آتش نشانان همدانی

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان از انجام ۱۶ عملیات امداد و نجات با تلاش آتش نشانان این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدرضا بیاناتی، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: طبق اعلام مرکز کنترل و فرماندهی عملیات سازمان، ۴ عملیات اطفای حریق و ۱۲ عملیات امداد و نجات حاصل تلاش فرشتگان نجات شهر همدان در۲۴ ساعته گذشته بوده است.

او با بیان اینکه ۲۵ تماس برای مشاوره و راهنمایی برقرارشده است، گفت: یکی از اموری که بصورت جدی مورد توجه سازمان می‌باشند ارائه مشاوره و راهنمایی به شهروندان در هنگام حوادث می‌باشند بنحوی که مردم بتوانند هم از لحاظ روانی خود و دیگران را با کنترل سطح استرس مدیریت کنند و هم بتوانند تا هنگام رسیدن نیرو‌های امدادی اقدامات اولیه امدادی را انجام دهند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان افزود: تماس‌های برقرار شده با سامانه‌ی ۱۲۵ همدان علاوه بر مواردی که منجر به عملیات و مشاوره شده شامل ۲۰۰ تماس اشتباه و متأسفانه ۴۳۹ مورد از تماس‌ها نیز ایجاد مزاحمت بوده است.

بیاناتی اضافه کرد: عملیات‌های انجام شده در این مدت ۴ مورد آتش سوزی شامل ۲ مورد حریق منزل در شورین و رکنی، حریق خانه باغ در شورین و حریق پارکینگ در سنگ سفید بوده و همچنین ۱۲ مورد عملیات امداد و نجات شامل ۳ مورد نجات افراد محبوس شده در آسانسور در شهرک امیرکبیر، پاسداران و شهرک بهشتی، نجات افراد محبوس شده در منزل مسکونی در بلوار ولایت، ۶ مورد کنترل و مهار اجسام در حال سقوط در خیابان طالقانی، استادان، میدان بعثت، جاده فقیره، میدان شریعتی و خیابان شریعتی، احتمال ریزش دیوار در حصار علی آباد و نجات فرد از داخل رودخانه در جاده حیدره بوده است.

او عنوان کرد: تعداد ۵ نفر نجات یافته طی این عملیات‌ها گزارش شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان افزود: شهروندان همدانی دیروز ۶۸۰ مرتبه با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته‌اند که از این تعداد ۱۶ مورد منجر به عملیات شده است.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.