سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تهیه کننده فیلم «عصر یخبندان» مطرح کرد؛

صدا و سیمای مجازی نیز به وجود بیاید/ در تدارک ساخت فیلم جدیدی هستم

منصور لشکری قوچانی به بررسی وضعیت نمایش آنلاین فیلم‌ها پرداخت و جدیدترین فعالیت خود اشاره کرد.

منصور لشکری قوچانی تهیه کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جدیدترین فعالیت خود گفت: خط فکری قصه‌ای را به دوستان پیشنهاد دادم که فیلمنامه آن را بنویسند تا در صورت فراهم شدن شرایط مناسب امسال به تولید برسانیم. موضوع آن اجتماعی و در رابطه با روابط بین انسان‌ها و جامعه است. این اثر مانند فیلم‌های قبلی نیست که از زاویه نگاه بی عدالتی اجتماعی به جریانی بپردازم بلکه بیشتر به بی عدالتی بین تفکر و اندیشه انسان‌ها نسبت به یکدیگر خواهد بود. هم اکنون در حال مذاکره با نویسنده و کارگردانی هستم که هردو را با هم پیش ببرد، چون فکر می‌کنم نتیجه بهتری خواهد داشت.

او در خصوص پررنگ‌تر شدن نقش پلتفرم‌های مجازی با هدف پوشش نمایش فیلم‌ها و سریال‌ها، بیان کرد: یکی از نکات مثبت شیوع ویروس کرونا این بود که با تعطیلی سینما‌ها، میزان استقبال مردم از فضای مجازی و دیدن فیلم‌ها و سریال‌ها به میزان بسیار زیادی افزایش یافت و از قطع ارتباط بین مخاطبان و سینما فرصت خوبی به وجود آمد، اما این فرصت که همان پررنگ‌تر شدن نقش پلتفرم‌ها در زمینه نمایش آنلاین فیلم هاست گنجایش پوشش جمعیت داخلی و حدود هشت میلیون ایرانی مقیم خارج را ندارد.

تهیه کننده فیلم «هفت ماهگی» عنوان کرد: صدا و سیما با همه نقاط ضعف و قوت ملی است و همه مخاطبان ایرانی را پوشش می‌دهد. اگر بتوان در فضای مجازی هم یک شبکه ملی به وجود آورد که درآمد، گردش مالی و حتی فعالیت فرهنگی آن ملی باشد، می‌توانیم سینمای ایران و سریال سازی را متحول کنیم.

او ادامه داد:، اما اگر قرار باشد مانند شرایط کنونی یک سری افراد بخش خصوصی، وارد فضای نمایش آنلاین شوند بحث رقابت‌ها و دعوا‌های درون‌گروهی به وجود می‌آید و خروجی خوبی برای سینمای ایران ندارد.

لشکری قوچانی گفت: امیدوارم حاکمیت این کار مهم را انجام دهد و به جز پوشش نمایش آنلاین محصولات سینمایی و سریال، به ارائه آثار بخش‌های دیگر حوزه فرهنگ بپردازد تا شاهد ارتقاء هرچه بیشتر فرهنگ جامعه باشیم، شاید این را بتوان صدا و سیمای مجازی نامید.

تهیه کننده فیلم «عصر یخبندان» ادامه داد: شاید برخی‌ها به عملکرد فرهنگی صدا و سیما نقد داشته باشند و می‌ترسند اگر در فضای مجازی ورود کند باز هم جوابگوی مسائل فرهنگی مردم نباشد، اما واقعیت اینجاست صدا و سیما با همه شرایط نسبت به آن‌هایی که به واسطه پول و به صرف درآمدزایی وارد عرصه فرهنگ شدند و دغدغه آن را ندارند، فاصله صفر تا صد دارد.

لشکری قوچانی گفت: البته قصد توهین به فعالان کنونی پلتفرم‌ها ندارم، اما این عزیزان حدود بیست سریال تولید کردند که بهترین آن‌ها از بدترین سریال صدا و سیما به لحاظ فرهنگی بسیار پائین‌تر است.

تهیه کننده فیلم «قاتل اهلی» بیان کرد: به عدالت نزدیکتر است که صدا و سیمای مجازی در همه بخش‌ها از پوشش اخبار تا نمایش فیلم و ... به وجود بیاید، چون شرایط کنونی کشور می‌طلبد. به عنوان نمونه در جریان شیوع ویروس کرونا عده‌ای در فضای مجازی با رفتار و انتشار اخبار کذب و جعلی قصد پائین آوردن روحیه مردم، خدشه دار کردن روابط مردم با یکدیگر، نا امن جلوه دادن فضای داخلی و... را داشتند؛ پس خنثی کردن آن نیاز به صدا و سیمای مجازی دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.