سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختلاف تروریست‌های مورد حمایت ترکیه در سوریه

دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد نیرو‌های تروریستی فیلق الرحمن از دستور ترکیه برای اعزام به لیبی را نافرمانی کرده‌اند و گروهک تروریستی ارتش آزاد حقوق آن‌ها را پرداخت نمی‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه وابسته به تروریست‌های سوری و مخالف با دولت این کشور از اختلاف در شبه‌نظامیان تروریست مورد حمایت ترکیه در شمال سوریه بر سر اعزام به لیبی خبر داد.

این مرکز به نقل از منابعی که آن‌ها را موثق خوانده، گزارش داد که گروه تروریستی ارتش آزاد سوریه دستور داده است کمک‌های مالی به گروهک تروریستی فیلق الرحمن و نیرو‌های تحت امر این گروهک در غوطه شرقی و استان حمص قطع شود. دو منطقه یادشده هم‌اکنون تحت سیطره ارتش سوریه است.

این تصمیم ارتش آزاد سوریه بعد از آن گرفته شد که ارتش آزاد که مستقیماً از ترکیه حمایت می‌شود از فیلق الرحمن خواست لیستی از اسامی نظامیان تحت امر خود را برای جنگ در کنار دولت وفاق ملی لیبی بفرستد که با مخالفت این گروهک روبه‌رو شده است.

دیدبان حقوق بشر سوریه گفته است که دستور اعزام نیرو‌های فیلق الرحمن از ترکیه صادر شده است، ولی سرکرده‌های این گروهک نافرمانی کرده‌اند و بنابراین دو ماه است که ارتش آزاد حقوق عناصر فیلق الرحمن را پرداخت نمی‌کند و سلاح و خوراکی لازم را دیگر برای آن‌ها نمی‌فرستد.

این مرکز وابسته به مخالفان دولت سوریه نوشت که پیش‌تر عناصری از فیلق الرحمن که در ترکیه جذب و آموزش دیده شده‌اند، به صورت انفرادی به لیبی اعزام شده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.