سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

ارسال ماهواره نور اقتدار ملی را ارتقا داد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در برنامه تلویزیونی سروش آسمانی گفت: ارسال ماهواره نور به همت سپاه، اقتدار ملی را ارتقا داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در برنامه تلویزیونی سروش آسمانی با اشاره به ارسال ماهواره نور به فضا توسط سپاه پاسداران گفت: به عزیزان سپاه پاسداران و همه نیرو‌های مسلح و همه مردم عزیز کشورمان این ره‌آورد بزرگ ماهواره‌ای که به همت سپاه پاسداران صورت گرفت را تبریک می‌گوییم، زمانی که کار به اهل آن سپرده می‌شود خدای متعال به آن برکت عنایت می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: ماهواره سپاه که با موفقیت در مدار قرار گرفت و جهان را شگفت زده کرد و نشان داد که ایران اسلامی آماده برداشتن گام‌های بلندتر از این خواهد بود.

او با بیان اینکه امروز امنیت ما با تقوا نجات پیدا کرده است، اضافه کرد: در گذشته دشمنان در خیابان‌های شهر‌های ما به سادگی و با اختیار حرکت می‌کردند، اما امروز با اجازه نیرو‌های نظامی ما در خلیج فارس، می‌توانند حرکت کنند، این موضوع یعنی نجات امنیت یک ملت از نفوذ جنایتکاران و مستکبران جهانی که شیاطین ناامنی هستند.

امام‌جمعه قزوین عنوان کرد: اگر ما متقی باشیم اقتصاد ما از وابستگی به شیطان بزرگ و مصرف کننده کالا‌های اجانب بودن نجات پیدا خواهد کرد، دشمن می‌خواهد مردم ما در فقر و بیکاری قرار داشته باشند و با اینکه استعداد کار و جهش تولید را دارند، اما مصرف کننده باشند تا کارخانه‌های آن‌ها بچرخد و کارگران غربی کار کنند و ما در فقر و فلاکت و درماندگی زندگی کنیم، فقط تقوا می‌تواند ما را از این فضا نجات دهد.

او در پاسخ به این سوال که آیا انهدام جوجه‌های یک روزه در کشور می‌تواند مصداقی از عدم رعایت تقوا در حوزه اقتصاد باشد، ابراز کرد: این موضوع شرایط خاص خود را دارد، باید مسئولان مربوطه سیستمی را تعریف کنند که آن جوجه‌های یک روزه این سرانجام را پیدا نکنند، مدیریت اقتصادی و توزیع همه بخش‌های مربوطه باید به گونه‌ای باشد که این جوجه‌ها به صورت تخم مرغ در اختیار مردم قرار بگیرد ،اما معدوم سازی جوجه‌ها مسئله‌ای دردآور بود که نباید به این ختم می‌شد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: در تمام عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی، نظامی، فرهنگی خانوادگی و همه مباحث خرد و کلان، تقوا نجات بخش است و در نظام مقدس جمهوری اسلامی در هر زمینه‌ای ما در مسیر تقوا حرکت کردیم همه خودمان نجات پیدا کردیم و هم برای نجات دیگران زمینه سازی صورت گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: سردار سلیمانی یک انسان پرورش یافته مکتب تقوا بود که هم خودش نجات پیدا کرد و هم توانست جهانیان را نجات دهد، رییس جمهور سوریه، مدیران ارشد عراق، مردم و مسئولان یمن، سید حسن نصرالله در لبنان می‌گویند که سردار سلیمانی ما را نجات داد یعنی تقوا بدین میزان به انسان عزت و قدرت عنایت می‌کند که هم خودش اهل نجات می‌شود و هم برای نجات دیگران قدرت و آمادگی پیدا می‌کند.

او با بیان اینکه آثار تقوا اختصاصی به یک بخش ندارد بلکه برای دنیا، آخرت و همه ابعاد زندگی اثربخش است، عنوان کرد: امیرمومنان می‌فرمایند تقوا کلید مستحکمی است برای گشودن همه در‌های بسته. همچنین تقوا ذخیره معاد و رستاخیز است و انسان را از هر وابستگی نجات می‌دهد و آدمی را از هر هلاکتی نجات خواهد داد.

امام جمعه قزوین در ادامه افزود: خدا متقین را بخاطر اینکه در مسیر رستگاری حرکت می‌کنند نجات می‌دهد، آن‌ها مشمول بدی نمی‌شوند و حزن و ناراحتی ندارند.

او در تعریف کلمه تقوا بیان کرد: تقوا یک کلمه نیست بلکه سیری است که از عقیده شروع شده و با عبادت پرورش پیدا می‌کند و در اخلاق و رفتار و حرکات و فصایل انسانی متجلی می‌شود، یعنی روح انسان با تقوا متحول و منقلب شده و یک نورانیت درونی است که انسان با کسب آن شخصیت و عقلش نورانی و دانا شده و اراده اش توانا می‌شود.

این خطیب نمازجمعه درباره خطبه شعبانیه که در روز‌های آخر ماه شعبان از سوی رسول اکرم (ص) قرائت شد، اظهار کرد: در این خطبه حضرت فرمودند ماه رمضان اقبال می‌کند و شما به استقبال بروید. یک معنای استقبال این است که پیش از ماه رمضان با روزه داری به استقبال آن برویم، یک معنای دیگر استقبال این است که با تمام وجود و روح و روان خود ماه رمضانی شویم، اگر ما برای قرائت و فهم قرآن و دعا و مناجات در این ماه اشتیاق نشان دادیم یعنی ماه رمضانی شده ایم.

او ادامه داد: اگر ما استعماع و دقت و توجه به معانی و تاثیرپذیری‌ها را در خودمان ایجاد و احیا کردیم همه این موارد به استقبال ماه رمضان رفتن است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: برای استقبال از ماه رمضان در کلام پیامبر گرامی اسلام می‌خوانیم که زبان و چشم خود را حفظ کنید، برای یتیمان اهل مهربانی و دوستی باشید تا این رفتار به یک فرهنگ تبدیل شود یتیمان عراقی، یمنی، در بحرین و لبنان و فلسطین همه امت رسول اکرم (ص) هستند.

او با اشاره به اینکه یکی از مهمترین فرصت‌های ماه رمضان این است که ما موفق به توبه شویم، گفت: به خصوص از فرصت توبه در شب قدر بهره ببریم که اگر این فرصت عظیم را از دست بدهیم دچار خسارت کلانی شده ایم.

امام جمعه قزوین با اشاره به راه اندازی قرارگاه مواسات در آغاز ماه مبارک رمضان گفت: مسجدالنبی پایگاه همه مومنان اهل خیر و برکت است که به مرکز مواسات و همدلی مومنانه تبدیل شده تا فعالیت‌های همه مساجد سطح شهر در جمع آوری کمک‌های مومنانه در این مرکز تجمیع شود تا با شناسایی‌هایی که صورت گرفته بتوانیم پیش از آغاز ماه مبارک رمضان بتوانیم دل خانواده‌های نیازمند را شاد کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به سالروز حمله امریکا به طبس گفت: در آن ایام حمله ظالمانه و کودتاوار امریکایی‌ها به طبس با عنایت خدای متعال توسط جنود الهی پاسخ داده شد و دیگر نیازی به سپاه و ارتش و نیرو‌های مسلح کشورمان نبود.

او تصریح کرد: خدا وعده می‌دهد که ما لشکریانی داریم که شما نمی‌بینید، اما توانایی بهم زدن جهان را دارند، امیدواریم هر روز مقتدرتر از گذشته مقاومت اسلامی در دنیا خود را به مستضعفان نشان دهد و دلگرمی برای همه مردم دنیا باشد و مستکبران را سرجای خود بنشانند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.