سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هر ماده ضدعفونی کننده قابل استفاده برای لباس و پارچه نیست

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: برای ضد عفونی کردن لباس و پارچه می توان آنها را بشویید و قبل از استفاده،آنها را اتو و استفاده کنید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،شیوا صمصمام شریعت عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: برای ضد عفونی کردن لباس و پارچه می‌توان آن‌ها را بشویید و قبل از استفاده، آن‌ها را اتو و استفاده کنید.

 شیوا صمصمام شریعت افزود:حتی برای رو بالشتی‌ها می‌توان آن‌ها را شست و مانند لباس و ماسک‌های پارچه‌ای قبل از استفاده اتو کنند.

این متخصص طب اورژانس در خصوص روش استفاده از مواد ضدعفونی برای لباس و پارچه گفت: هر ماده ضدعفونی کننده قابل استفاده برای لباس و پارچه نیست.

او اضافه کرد:بر روی برچسب بعضی از مواد ضدعفونی نوشته شده که علاوه بر سطوح، برای لباس هم قابل استفاده هستند، البته برای لباس باید به صورت رقیق شده استفاده شود، چون باعث آسیب به بافت پارچه می‌شود.

فوق تخصص مسمومیت‌ها با تأکید بر اینکه مواد ضدعفونی کننده براساس دستور العمل درج شده و به صورت رقیق شده استفاده شود، گفت: معمولا میزان رقیق شدگی برای لباس و پارچه، نصف رقتی است که برای سطوح استفاده می‌شود و قرار دادن لباس‌ها در این محلول‌ها به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه کافی است.

صمصمام شریعت افزود:لازم نیست که لباس و پارچه را ساعت‌ها در محلول قرار دهند و باید پس از حداکثر ۱۰ دقیقه، لباس را با دستکش خارج و آبکشی کنند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.