سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه: مواضع متناقض در قبال سازمان جهانی بهداشت به تزلزل گروه ۷ می‌انجامد

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد مواضع متناقض اعضای گروه ۷ در قبال سازمان جهانی بهداشت، به تضعیف این گروه می‌انجامد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد مواضع متناقض و اختلاف‌نظر‌ها درباره سازمان جهانی بهداشت، ساختار گروه هفت را تضعیف می‌کند، در حالی که برخی در ابتدا وعده حمایت کامل داده و سپس اظهارات متناقضی بیان می‌کنند.

این مقام وزارت خارجه روسیه با اشاره به اتهام زنی‌های اخیر آمریکا علیه سازمان جهانی بهداشت گفت: فکر می‌کنم مفهوم گروه ۷ به عنوان یک مجمع به شدت با اختلافات مربوط به سازمان جهانی بهداشت تضعیف می‌شود. تصمیمی که با هماهنگی به تائید رسیده، اتخاذ شده و باز هم به تائید سران گروه هفت رسیده حمایت کامل از سازمان جهانی بهداشت است. اما برخی از سران (گروه هفت) در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهارات متضادی را بیان می‌کنند.

این مقام روس گفت: برخی اعضای گروه هفت از سازمان جهانی بهداشت حمایت، برخی از جواب دادن به سوالات در این باره طفره می‌روند و برخی به شدت آن را مورد انتقاد قرار می‌دهند. پس این چه نوع گروهی است؟

بیانیه وزارت خارجه روسیه در حالی بیان شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که این روز‌ها انگشت اتهام خود را به سوی سازمان جهانی بهداشت نشانه رفته، مدعی شد کشور‌های گروه هفت به دلیل واکنش ضعیف این نهاد بین المللی، خواستار بازنگری کامل و اصلاحات در ساختار این نهاد شده اند.

این در حالیست که آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان روز پنجشنبه سازمان بهداشت جهانی را شریکی ضروری برای آلمان دانست. صدراعظم آلمان با جدا کردن موضع دولتش از دولت دونالد ترامپ در قطع بودجه سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد این نهاد یک شریک ضروری است و ما از آن در اجرای وظایفش حمایت می‌کنیم.

رئیس جمهور آمریکا که به شدت به دلیل قصور و ناکارآمدی در مواجهه با همه گیری ویروس کرونا مورد انتقاد است و کشورش با بالاترین میزان مبتلا و فوتی ناشی از کرونا با بحرانی بی‌سابقه دست به گریبان است، زیر سوال بردن سازمان بهداشت جهانی را فرصتی برای فرار از آماج انتقادات می‌داند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.