سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آلمان مواضع خود در قبال سازمان جهانی بهداشت را از آمریکا جدا کرد

صدر اعظم آلمان با بیان اینکه این کشور هنوز در ابتدای همه‌گیری ویروس کروناست، سازمان جهانی بهداشت را شریک ضروری برای برلین دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان روز پنجشنبه گفت سازمان جهانی بهداشت یک شریک ضروری برای آلمان است.

صدراعظم آلمان با جدا کردن موضع دولتش از دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در قطع بودجه سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد این نهاد یک شریک ضروری است و ما از آن در اجرای وظایف خود حمایت می‌کنیم.

مرکل در پارلمان آلمان یادآور شد که ما در ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا هستیم و باید زمان زیادی با این ویروس زندگی کنیم.

صدر اعظم آلمان خطاب به اعضای پارلمان این کشور گفت ما در ابتدای این همه‌گیری هستیم. ما از این زمان برای تقویت سیستم مراقبت بهداشتی آلمان بهره گرفته‌ایم.

دونالد ترامپ هفته گذشته از قطع کمک‌های مالی آمریکا به این سازمان خبر داد. رئیس جمهور آمریکا در توجیه این اقدام خود مدعی شد سازمان جهانی بهداشت در انجام وظایفش در قبال مقابله با شیوع ویروس کرونا موفق نبوده و باید پاسخگو باشد. ترامپ که به شدت در آمریکا بابت نحوه مدیریتش در خصوص شیوع ویروس کرونا مورد انتقاد قرار گرفته، در روز‌های اخیر سازمان جهانی بهداشت را هدف حملات لفظی قرار داده است.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین طی روز‌های اخیر چندین بار سازمان جهانی بهداشت را به جانبداری از چین و تلاش برای پنهان کردن اطلاعات اولیه در خصوص شیوع ویروس کرونا متهم کرده است.

تصمیم دولت ترامپ در قطع کمک‌های مالی به این سازمان با موج گسترده‌ای از محکومیت‌ها در جهان مواجه شده و اکثر کشور‌ها از آن انتقاد کرده‌اند.

بر اساس آمار وب سایت ورد او میتر، آلمان با ۱۵۰ هزار و ۷۲۹ نفر مبتلا به ویروس کرونا در جایگاه پنجم در دنیا قرار دارد. تاکنون ۵ هزار و ۳۱۵ نفر در آلمان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۳۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
کلا باید آمریکا از همه سازمان ها حذف بشه وخودشون تبر به دست شدن نیاز به زدن ریشه آنها نیست