سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرقت حدود ۲۳ هزار انواع علائم ایمنی در جاده‌های سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از سرقت ۲۲ هزار و ۹۲۹ انواع تابلو و علامت هشدار دهنده در محور‌های مواصلاتی این استان خبر داد.

ایوب کردمدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: نصب علائم و تابلو‌های هشدار دهنده در محور‌های مواصلاتی یکی از وظایف این اداره‌کل است که هر روزه تعداد قابل توجهی از این علائم همچون پایه مسیر نما، تابلو‌های اخطاری، انتظامی و اطلاعاتی، بشکه ترافیکی، چراغ‌های چشمک زن و صفحه گاردریل به سرقت می‌رود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از سرقت ۲۲ هزار و ۹۲۹ انواع تابلو و علامت هشدار دهنده در محور‌های مواصلاتی این استان به ارزش بیش‌از ۱۳ میلیارد ریال در سال ۹۸ خبر داد.

او بیشترین علائم سرقت شده در سال گذشته را صفحه مسیر نما با هفت هزار و هفت مورد، پایه مسیر نما با سه هزار و ۵۰۲ مورد، صفحه بال کبوتری با ۲ هزار و ۹۰۹، پایه تابلوی بال کبوتری با یک هزار و ۹۱۹ مورد و صفحه جان پناه پل با هزار و ۶۲۴ مورد عنوان کرد و افزود: با توجه به ثبت متوسط سالانه بیش‌از ۴۵ میلیون تردد در محور‌های مواصلاتی استان، سرقت این علائم به طور قطع در افزایش تصادفات و تلفات جاده‌ای استان تاثیر گذار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: علائم جاده‌ای سرقت شده با قیمت‌های بسیار اندک فروخته می‌شود در حالیکه این اداره‌کل باید برای خرید و نصب مجدد آن‌ها هزینه‌های سنگینی را از محل اعتباراتی که می‌توانست در زمینه بهسازی جاده‌های استان صرف شود متحمل می‌شود.

او تصریح کرد: از مردم عزیز تقاضا می‌شود در صورت مشاهده سرقت و یا خرید و فروش علائم جاده‌ای، مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند یا از طریق تماس با تلفن‌های ۱۴۱ و یا ۳۱۴۱ (مختص استان سیستان و بلوچستان) جهت رسیدگی فوری گزارش دهند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.