سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید انرژی پاک در نیروگاه‌های تجدید پذیرگیلان

انرژی پاک در ۵ نیروگاه تجدید پذیر آب و بادی گیلان تولید شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محسن بابازاده مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: فروردین امسال ۷۶ هزار و ۴۳ مگاوات ساعت انرژی برق در ۵ نیروگاه تجدید پذیر آب و بادی گیلان تولید شده است.

او با اشاره به این مقدار تولید، افزود: این مقدار برق در نیروگاه‌های سد آبی تاریک، سد سفیدرود، برق - آبی سینه هونی تالش، برق – آبی شهر بیجار، و نیروگاه بادی منجیل تولید شده است .

مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای گیلان به مزایای تولید انرژی پاک اشاره و تصریح کرد: تولید انرژی پاک از انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و آلودگی محیط زیست جلوگیری می‌کند.

تولید انرژی پاک آلودگی و تولید گاز گلخانه‌ای نداردو به دلیل رو به اتمام بودن نفت و گاز و سوخت‌های فسیلی گرایش کشور‌ها به سمت انرژی‌های پاک روز به روز گسترش می‌یابدو یکی از مزایای استفاده از انرژی پاک، حفظ محیط زیست است.

توسعه و گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر موجب كمك به تحقق اهداف توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی ‌شده و از عوامل اساسی در رسیدن به توسعه پایدار در هر كشوری محسوب می‌شودو استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله انرژی بادی، خورشیدی و زمین گرمایی می‏ تواند باعث كاهش وابستگی به منابع فسیلی و كاهش انتشار گازهای آلاینده ‌شود.

 

انتهای پیام / ق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.