سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تسلط ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر شماری از پایگاه‌های راهبردی

در پی درگیری‌ها در استان‌های مأرب و جوف یمن، ارتش و کمیته‌های مردمی بر شماری از پایگاه‌های راهبردی مسلط شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه صحافه ۲۴، در پی وقوع درگیری‌های شدیدی که در استان‌های مأرب و جوف یمن به وقوع پیوست، ارتش و کمیته‌های مردمی موفق شدند بر شماری از پایگاه‌های راهبردی مسلط شوند.

طبق اعلام منابع میدانی، درگیری‌های شدیدی میان نیرو‌های مورد حمایت سعودی‌ها و نیرو‌های هوادار منصور هادی از یکسو و ارتش و کمیته‌های مردمی از سوی دیگر در چندین پایگاه در شهر الحزم، مرکز استان جوف به وقوع پیوست.

طبق اعلام این منابع، این درگیری‌ها تا پایگاه‌های مختلفی در شرق شهر مجزر، از توابع استان مأرب و در مجاورت استان جوف کشیده شد.

منابع یمنی اعلام کردند این درگیری‌ها در پی عملیات گسترده ارتش و کمیته‌های مردمی رخ داد که در پی آن موفق به پیشروی‌های میدانی شدند و بر منطقه الجفره از توابع منطقه مدغل در شمال غرب استان مأرب مسلط شدند.

طبق اعلام این منابع، ارتش و کمیته‌های مردمی همچنین موفق شدند در این درگیری‌ها بر پادگان راهبردی «طارق بن زیاد» و بیمارستان هفتم ژوئیه، در کنار شماری دیگر از پایگاه‌ها مسلط شوند.

از سوی دیگر، درگیری‌ها میان گروه‌های مسلح در یمن در پایگاه‌های مختلف ناحیه رغوان ادامه داشت و ائتلاف سعودی نیز اقدام به بمباران شماری از پایگاه‌ها و تجمعات نیرو‌های یمنی کرد. همچنین درگیری‌های مسلحانه‌ای نیز بین طرفین در بسیاری از پایگاه‌ها در جنوب شهر صرواح به وقوع پیوست که این درگیری ها، با بمباران مناطق هیلان، المشجح و المخدره همراه شد.

در پی این درگیری ها، ده‌ها نفر از نیرو‌های هوادار سعودی‌ها از یکسو و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از سوی دیگر جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.