سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس:

عدالت آموزشی در نازل‌ترین شکل اجرا می‌شود

شاکری با تاکید بر اهمیت عدالت آموزشی گفت: در شرایط فعلی این موضوع در نازل ترین شکل خود اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اقبال شاکری منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس طی جلسه ویدئو کنفرانسی با بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران به اهمیت موضوع آموزش و پرورش در مجلس آینده اشاره و اظهار کرد: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری  هر هزینه‌ای که در آموزش و پرورش می‌شود سرمایه گذاری است، بر همین اساس بنده مخالف هستم که این دانشگاه به یک دانشگاه عمومی تبدیل بشود.

او همچنین به نقد  اجرای طرح خرید خدمات در آموزش و پرورش پرداخت و گفت: خدمات‌رسانی  باکیفیت در خصوص آموزش وظیفه دولت است و این در حالی است که اجرای این طرح با هدف  کاهش هزینه‌ها موجب تنزل شان معلمی و پایین آمدن کیفیت آموزش نیز می‌شود، همچنین  متاسفانه شاهد این هستیم که عدالت آموزشی در نازل‌ترین شکل خود اجرا می‌شود.

شاکری با تاکید بر ارتقای منزلت معلمان گفت: باید تربیت نیروی انسانی مورد نیاز تمدن نوین اسلامی به عنوان یک شاخص در آموزش و پرورش و مبتنی بر توجه ویژه‌ای به سند تحول بنیادین پیش می‌رود.

منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس خطاب به دانشجومعلمان پیشنهاد داد تا   یک هیئت مشخص و دائمی متشکل از دانشجومعلمان برای بررسی دقیق مسائل آموزش و پرورش شکل بگیرد تا مجلس بتواند در خصوص مسائل آموزش و پرورش ارتباط مستمر را با متخصصان  داشته باشد.

تحقق عدالت آموزشی نیازمند ورود نخبگان است

در ادامه این جلسه حمید رفیعی، جانشین مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه  تحول در نظام تعلیم و تربیت و اجرای سند تحول بنیادین مطالبه مقام معظم رهبری بوده است، بیان کرد: مسئله آموزش و پرورش به تعبیر مقام معظم رهبری مسئله اول کشور یعنی همتراز با مسئله امنیت است ؛ بنابراین مطالبه ما از نمایندگان هم طبق بیانات مقام معظم رهبری تنظیم کنند.

او با اشاره به اینکه عدالت آموزشی یک نگاه جدی و عمیق را به می‌طلبد، تاکید کرد: باید عدالت آموزشی فراتر  از بیان بررسی و با ورود متخصصین این حوزه شکل جدی‌تری از ابعاد عملیاتی را به خد بگیرد اما متاسفانه این مسائل مغفول مانده اند؛ همچنین آمادگی داریم تا با ارتباظ نمایندگان مجلس مشکلات را طرح موضوع و بررسی کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
داریوش احمدوند
۲۱:۴۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
یه نظر سنجی بزارید تا ببینیم عدالت آموزشی الان برقراره یا نه.مدارس رو چندماهه تعطیل کردین بعد میخواین سر وقت امتحانات رو برگزار کنید.مچفقط میخوایین الکی تموم کنید بره.پس بچه های که کنکور دارن چی میشه
ah.der
۱۵:۲۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
مساله اموزش مجازی نشان داد که اصلا مسئولین اموزش و پرورش به فکر عدالت اموزشی نیستند و به نظر به فکر فراهم کردن امکانات برای دانش اموزان برخوردار از امکانات هستند.