سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه دخالت‌های واشنگتن در نهاد‌های بین المللی؛

آمریکا: درستی اقدامات سازمان جهانی بهداشت را بررسی می‌کنیم

یک مقام نمایندگی آمریکا برای توسعه بین المللی اعلام کرد با تحقیقات درباره سازمان جهانی بهداشت، درستی اقدامات آن را مشخص می‌کنیم.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جان بارسا، سرپرست نمایندگی آمریکا برای توسعه بین المللی اعلام کرد واشنگتن با بررسی عملکرد سازمان جهانی بهداشت مشخص خواهد کرد که آیا این نهاد آن گونه که باید به وظایف خود عمل کرده است.

این مقام آمریکایی روز چهارشنبه در کنفرانسی خبری در وزارت خارجه این کشور گفت واشنگتن به دنبال شرکای جایگزین در خارج از سازمان جهانی بهداشت برای انجام اقداماتی از جمله تهیه واکسن بیماری کروناست.

رئیس‌جمهور آمریکا چهارشنبه گذشته با متهم کردن این نهاد بین المللی به پنهان‌کاری و سوء مدیریت در خصوص شیوع ویروس کرونا از توقف کمک‌های مالی به سازمان جهانی بهداشت خبر داد.

ترامپ گفت انتشار این ویروس در جهان از ابتدا می‌توانست کنترل شود. سازمان جهانی بهداشت اطلاعات نادرست چین درباره این ویروس را ترویج کرد. این سازمان در عمل به وظایف اصلی خود شکست خورده است.

ترامپ همچنین بار دیگر سازمان جهانی بهداشت را به بهانه نحوه واکنش به همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ هدف حملات لفظی خود قرار داد و در توئیترش نوشت: چرا سازمان جهانی بهداشت چندین ادعا را درباره ویروس کرونا مطرح کرده که همگی نادرست و گمراه کننده است.

رئیس‌جمهور آمریکا که ظاهرا بهانه‌ای برای توجیه قصور و ناکارآمدی دولتش در مواجهه با شیوع ویروس کرونا در این کشور ندارد، این روز‌ها انگشت اتهام را به سوی سازمان جهانی بهداشت نشانه رفته است.

اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا نیز اعلام کرد روز چهارشنبه در تماس تلفنی با سران کشور‌های آمریکا، فرانسه و آلمان، سرانجام موافقت آن‌ها را برای آغاز تحقیقات بین‌المللی درباره منشأ و علت شیوع کرونا در سطح جهان جلب کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.