سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جلسه هیئت دولت ۳ اردیبهشت چه گذشت؟

امروز در جلسه هیئت دولت وزرا همچون چهارشنبه‌های هر هفته با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آن‌ها پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز ۳ اردیبهشت جلسه هیئت دولت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهور برگزار شد و در پایان طبق سنوات گذشته وزرا در جمع خبرنگاران حاضر شدند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه  امروز هیئت وزیران اظهار کرد:  اگر مردم اصول بهداشتی را رعایت کنند و به فکر باشند مشکلات تمام نشده؛ ما حتما می‌توانیم بهتر پیش برویم. اینکه به تدریج بازگشایی‌های شروع شد، این ضرورت کشور بود و اگر ادامه داشته باشد با اجرای پروتکل‌های بهداشتی موفق خواهیم بود.

رئیس جمهور بیان کرد: باید امسال هم نسبت به سال‌های گذشته اتکا نسبت به صادارات غیر نفتی بیشتر باشد، ما در هفته‌های آینده شاهد اخبار خوبی در زمینه بورس برای مردم هستیم و این یکی از راه‌های حرکت اقتصادی است

روحانی گفت: شرایط اقتصادی ما نسبت به دنیا آرام‌تر است، اینکه ما در ۳ ماهه آخر سال رشد در کشاورزی و صنعت داشتیم که این رشد مربوط به قبل از کرونا است، بنابراین باید خط اقتصادی و صادرات را در برخی از مواقع تغییر دهیم. از همه وزرا خواستیم راه حل جدیدی برای شرایط امروز ارائه دهند که در جلسه بعدی دولت در این رابطه بحث و تبادل نظر می‌شود. (بیشتر بخوانید)

اوپک به تنهایی نمی‌تواند مشکل نفت را برطرف کند

بیژن زنگنه وزیر نفت در حاشیه جلسه هئیت دولت با اشاره به وضعیت نفت در جهان، اظهار کرد: این روز‌ها روز‌های بی سابقه‌ای در صنعت نفت است و به دلیل بحران کرونا که باعث کاهش شدید فرآورده‌های نفتی شده و تقریباً بخش عظیمی از صنعت هواپیمایی جهان را تعطیل کرده و همچنین حمل مسافر دچار اختلال شده و مصرف بنزین و مصرف سوخت را کاهش داده، پالایشگاه‌ها مجبور شدند که تولیدات خود را کاهش دهند و تقاضا برای نفت خام کاهش پیدا کرده است.

متاسفانه ما از اسفند ماه با یک پدیده جنگ قیمت هم مواجه بودیم که بعضی کشور‌ها این جنگ را شروع کردند و خیلی رجز خواندند که ما عرضه نفت را افزایش خواهیم داد. این امر باعث شد که هم بحران نفت تسریع شود و هم عمق آن افزایش یابد. (بیشتر بخوانید)

متعهدیم هیچ دانش آموزشی از آموزش محروم نشود

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: مدارس به دلیل رعایت سیاست فاصله گذاری اجتماعی تعطیل شد، ما باید آموزش را استمرار دهیم و نمی‌توانیم آموزش را تعطیل کنیم؛ بنابراین شبکه آموزشی دانش آموزی را راه اندازی کردیم که ارتباط بین معلم و دانش آموز شکل گرفت.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی در زمینه آخرین تصمیمات برای برگزاری امتحانات عنوان کرد: ما در مورد برگزاری امتحانات تابع پروتکل‌های وزارت بهداشت هستیم. در صورتی که پایان دوره آموزشی فرار رسیده و کل محتوای آموزشی ما تدریس شود، اگر امکان برگزاری آزمون حضوری باشد، اولویت ما برگزاری امتحانات به این شیوه است.

حاجی میرزایی گفت: اما اگر سیاست‌های وزارت بهداشت اجازه برگزاری امتحان حضوری را به ما ندهد، به شیوه‌های دیگری امتحانات را برگزار خواهیم کرد. من به دانش آموزان عزیز و خانواده‌های آن‌ها این اطمینان را می‌دهم که ما همه جور سیاست تسهیل را برای اینکه این سال تحصیلی به بهترین شکل به پایان برسد، اتخاذ خواهیم کرد. (بیشتر بخوانید)

افتتاح ۲۲ هزار و ۲۰۰ هکتار شبکه‌های اصلی آبیاری در استان ایلام

رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: همانطور که در هفته قبل اعلام شد، پویش هر هفته الف _ ب ایران سال ۹۹ هم کار خود را ادامه می دهد، امسال هم پروژه‌ها را به نقطه بهره‌برداری می‌رسانیم؛ به طور کلی ۲۵۰ پروژه در قالب این پویش افتتاح یا بهره برداری می‌شوند که از جمله می‌توان به شبکه‌های آبیاری و زه کشی اشاره کرد. (بیشتر بخوانید)


بیشتر بخوانید: در جلسه هیئت دولت ۲۰ فروردین چه گذشت؟


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.