سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخصیص بیش از ۱۷۰ میلیار تومان به مراکز درمانی در دوره شیوع کرونا

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان از اول اسفند ۹۸ تا کنون در دوره شیوع بیماری کرونا به مراکز درمانی دولتی و خصوصی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد جعفری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به تخصیص بیش از ۱۷۰ میلیار تومان به مراکز درمانی در دوره شیوع کرونا گفت: همچنین مطالبات تمامی مراکز خصوصی و غیر دانشگاهی طرف قرارداد در سال ۹۷ به طور کامل تسویه شد.

او افزود: سازمان بیمه سلامت ایران به منظور صیانت از حقوق بیمه شدگان تمام سعی خود را به کار بسته تا با پرداخت بدهی‌ها، حمایت هر چه بیشتر خود را از نظام سلامت در راستای ارائه خدمات مطلوب به بیمه شدگان انجام دهد.

او درباره تخصیص شش ماهه اول سطح یک روستاییان اظهار داشت: تسویه حساب شش ماهه اول ۹۸ سطح یک روستایی (پرسنلی) مراکز بهداشت تحت پوشش دانشگاه‌های کرمان، بم، جیرفت، رفسنجان، سیرجان انجام شده است.

او همچنین در مورد تخصیص هزینه‌های بیمارستان‌ها و سایر موسسات درمانی استان گفت: تسویه مطالبات آذر ماه ۹۸ تعدادی از بیمارستان‌ها و مراکز خصوصی و غیر دولتی دانشگاهی و تسویه مطالبات اسناد الکترونیک اسفند ماه ۹۸ درمانگاه‌ها، داروخانه ها، پزشکان، پاراکلینک‌های هم صورت گرفته است.

او بیان کرد: بیمه شدگان بیمه سلامت دراستان کرمان در صندوق‌های کارکنان دولت، سایراقشار، روستاییان و سلامت همگانی در صورت انقضای تاریخ اعتبار و داشتن نسخ سفید دفترچه، بدون یاز به اعتبار بخشی و حضور در دفاتر پیشخان و ادارات بیمه می‌توانند تا ۳۱ خرداد ۹۹ به مراکز درمانی طرف قرارداد مراجعه و از خدمات سلامت بهره‌مند شوند.

جعفری تصریح کرد: بیماران کرونایی پس از مراجعه و ثبت در سامانه امید، اطلاعاتشان به صورت اورژانسی به سازمان ارسال و پس از دریافت نتیجه ارزیابی وسع تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان گفت: این اقدام در راستای توصیه‌های بهداشتی در پیشگیری از سرایت ویروس کرونا و صیانت از سلامت بیمه شدگان و کاهش مراجعات حضوری به دفاتر پیشخوان انجام گرفته است.

او افزود: همچنین سامانه پاسخگویی ۱۶۶۶ سازمان بیمه سلامت برای کاهش مراجعات مردم به مراکز درمانی، به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات کرونایی هموطنان عزیز می‌باشد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان درباره آخرین آمار جمعیت بیمه شدگان استان گفت: هم اکنون یک میلیون و ۷۲۰ هزار نفر در کرمان در پنج صندوق کارکنان دولت، بیمه همگانی، بیمه روستایی، بیمه سایر اقشار و ایرانیان تحت پوشش سازمان بیمه سلامت هستند.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.