سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخصیص ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بافت فرسوده به متقاضیان

۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بازسازی بافت فرسوده برای هر متقاضی در خراسان شمالی تخصیص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بازسازی بافت فرسوده برای هر متقاضی در خراسان شمالی تخصیص یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با بیان این که ۵۲ هزار و ۹۵۱ نفر از جمعیت استان در ۴۵ محله بافت فرسوده ساکن هستند، گفت: در بحث بازآفرینی برای هر متقاضی ۱۰۰ میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است که ۲۰ میلیون تومان با سود ۴ درصد و ۸۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد با باز پرداخت ۱۲ ساله است.

عبدالمجید نژادصفوی تخصیص این میزان تسهیلات برای بافت فرسوده را فرصت خوبی برای بازآفرینی شهری دانست و افزود: برای بازآفرینی شهری، متقاضیان علاوه بر تسهیلات، از تخفیف‌های شهرداری نیز برخوردار می‌شوند که فرصت مناسبی برای بازسازی بافت فرسوده در محله‌های هدف به ویژه در شهر‌های بجنورد، شیروان و اسفراین خواهد بود.

او اضافه کرد: شرایط اعلام شده برای بافت‌های فرسوده کشوری است و هرچه از این پروژه‌ها بیشتر بهره برداری کنیم به نفع توسعه استان خواهد بود.

او به رایگان بودن پروانه‌های شهرداری برای دهک‌های پایین و تخفیف ۵۰ درصدی برای دهک‌های بالا اشاره کرد و گفت: اعطای تسهیلات ساخت محلات بافت فرسوده، به سازی معابر محلات حاشیه نشین، اعطای قیر رایگان به شهرداری‌ها ویژه محلات هدف، بازگشایی محور ۱۶ متری بافت و تملک ۸.۲ هکتاری به نام شرکت بازآفرینی شهری در مرکز شهر بجنورد و طراحی و تصویب طرح ۱۷۱ واحدی ملی امید در مرکز بافت فرسوده بجنورد از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است.

شهرستان شیروان با ۹ محله و ۱۶ هزار و ۳۷۲ نفر بیشترین و شهرستان گرمه با ۲ هزار و ۲۴۳ نفر کمترین جمعیت ساکن در بافت فرسوده را دارند این در حالی است که شهرستان اسفراین بیشترین محله بافت فرسوده را دارد.

انتهای پیام/ه

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.