سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی مشاوره تغذیه در سامانه ۴۰۳۰

مدیر بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: پس از افزودن مشاوره‌های روانشناسی به سامانه ۴۰۳۰، از روز گذشته مشاوره تغذیه نیز از طریق این سامانه ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   نسرین علیزاده گفت : با همکاری مشاورین تغذیه از مراکز جامع سلامت دانشگاه‌های سراسر کشور و با راهبری دفتر بهبود تغذیه معاونت بهداشت و شرکت احسان برکت زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و مدیران محترم تغذیه معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، این مجموعه هدایت راه اندازی شد.

او گفت: شهروندان می‌توانند با شماره گیری ۴۰۳۰ و انتخاب کلید ۶ به مشاورین تغذیه متصل شده و سوالات کرونایی خود را در حوزه تغذیه مطرح کنند.

علیزاده در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دریافت کافی مواد غذایی و رعایت تعادل و تنوع در مصرف منجر به تقویت سیستم ایمنی و بازگشت سریع‌تر سلامتی می‌شود، توصیه کرد: رعایت رژیم غذایی غنی از غذا‌های گیاهی با حداقل فرآوری شامل میوه، سبزی، نان و غلات سبوس دار، حبوبات، ماهی و مرغ و مصرف کم گوشت قرمز برای تسریع در بهبودی در این ایام مصرف شود.

او تاکید کرد: دریافت کافی انواع ریزمغذی‌ها مانند ویتامین‌ها، املاح معدنی و دریافت کافی منابع پروتئینی به بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک کرده و هرچه تغذیه مناسب‌تر باشد، مقاومت بدن در مقابل بیماری کرونا بهتر خواهد بود.

او یادآور شد: شهروندان در ایام شیوع کرونا ضمن تماس با مشاوران تغذیه، از نحوه چگونگی دریافت کالری و رعایت رژیم‌های غذایی مطلع شوند تا از بروز هرگونه تهدیدی پیشگیری شود.

انتهای پیام/ه

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.