سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فراهم سازی شرایط مناسب برای افزایش چشمگیر لانه سازی پرندگان درمنطقه خوریات آبادان

رئیس اداره آبادان گفت: شرایط مناسب آب و هوایی، غذای کافی و امنیت ، سبب مهیا شدن شرایط برای افزایش چشمگیر لانه سازی درمنطقه خوریات آبادان شده است.

به گزارش  خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،علی فتحی نیا رئیس اداره آبادان با بیان اینکه  شرایط مناسب آب و هوایی، غذای کافی و امنیت ، سبب مهیا شدن شرایط برای افزایش چشمگیر لانه سازی و تخم گذاری پرندگان درمنطقه خوریات آبادان شده است گفت:فلامینگو از گونه هایی است که عمدتا در کنار تالاب ها زندگی می کند.

او افزود: خوزستان به دلیل داشتن تالاب‌ها و آبگیرهای متعدد جزو نخستین رده‌های کشور در تنوع زیستی است.

رئیس اداره آبادان با بیان اینکه تالاب بین‌المللی شادگان در جنوب خوزستان یکی از زیستگاه‌های اصلی"فلامینگو" است، اضافه کرد: پیش از این هزاران قطعه فلامینگو در تالاب شادگان سرشماری شده است.

فتحی نیا گفت:فلامینگو، با پاهای دراز و منقاری منحنی و گردنی بلند خمیده، پرنده ای آبچر با بدنی بسیار کشیده که پرو بالی به رنگ های سفید و صورتی دارد و به آرامی راه می‌رود و در حالی که سر و منقار خود را در آب کم عمق فرو برده، تغذیه می‌کند.

او ادامه داد:این گونه شاخص ترین پرنده آبچر در جهان هست و پر و بال بنفش- قرمز، به تنهایی این پرنده را از سایر پرندگان ممتاز می کند.

رئیس اداره آبادان افزود: هرساله پرندگان مهاجر از اواسط فصل پاییز از مناطق سردسیر به تالاب ها و خوریات حوزه استحفاظی آبادان وارد می شوند و پس از زمستان گذرانی در بهار شروع به تخم گذاری می نمایند.

محمد جواد اشرفي مديركل حفاظت محيط زيست خوزستان به همراه سید عادل مولا معاون محیط زیست طبیعی و علی فتحی نیا رئیس اداره آبادان از خوریات شهرستان آبادان که محل آشیانه گزینی پرنده  فلامینگو می باشد، بازدید کردند.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.