سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جزئیات مبتلایان جدید کرونا در بوشهر/ مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن است

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به جزئیات ۹ مبتلای جدید به کرونا از مردم خواست با در خانه ماندن به حوزه سلامت کمک کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی ۱۱۷ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: با تأیید آزمایشگاه تشخیص کرونا در بوشهر، ۹ نفر به لیست مبتلایان این ویروس در بوشهر افزوده شد.

او افزود: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز چهارشنبه سوم اردیبهشت‌ماه ۱۷۸ نفر شامل ۱۰۰ مرد و ۷۸ زن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: از ۹ بیمار جدیدی که نتیجه آزمایش کرونا ویروس آن‌ها مثبت اعلام‌شده است، ۶ بیمار از شهرستان بوشهر، دو بیمار از شهرستان تنگستان و یک بیمار از شهرستان کنگان هستند.

کشمیری افزود: چهار نفر از بیماران ساکن شهرستان بوشهر، باهم خویشاوند هستند و در منزل تحت مراقبت قرار دارند، آقایی ۲۹ ساله نیز در بیمارستان دوره درمانی خود را سپری می‌کند و آقایی ۳۱ ساله نیز در منزل تحت مراقبت است.

او بیان کرد: دو بیمار جدید ساکن شهرستان تنگستان نیز مادر و فرزند هستند که هر دو نفر با حال عمومی خوب ترخیص شده‌اند و در منزل تحت مراقبت هستند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: بیمار جدید دیگر نیز آقایی ۲۰ ساله و ساکن شهرستان کنگان که با حال عمومی خوب ترخیص شده و در منزل تحت مراقبت است.

کشمیری، بابیان اینکه تا امروز ۴۲ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، ادامه داد: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۱۷۸ نفر) تاکنون ۱۱۷ نفر بهبودیافته‌اند، ۴۳ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و هفت نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

او، با اشاره به اینکه مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است، گفت: مردم تردد نکنند، در خانه بمانند و به سفر نروند، دور همی و مهمانی نروند، توصیه‌های بهداشتی را رعایت، و در صورت علامت‌دار شدن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند تا زنجیره انتقال ویروس قطع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر پرهیز از هر گونه تجمع، بیان کرد: تجمع موجب شعله‌ور شدن کرونا می‌شود و اگر این بیماری گسترش پیدا کند، ممکن است قابل جبران نباشد.

 کشمیری بابیان اینکه پایان کرونا زمانی است که واکسن یا داروی مناسبی پیدا شود، افزود: فاصله‌گذاری باید تا آن زمان که واکسن یا دارو پیدا شود،  ادامه پیدا کند که حتی ممکن است تا دو سال هم طول بکشد، این صحبت من نیست و کارشناسان و بهداشت جهانی بر آن مهر تایید زده‌اند.

او گفت: نمی‌توانیم بگوییم پایان زمستان یا پایان تابستان پایان کرونا است، بلکه پایان کرونا زمانی است که واکسن یا داروی مناسبی پیدا شود.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.