سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از اولین آزمایشگاه مولکولی در منطقه آزاد اروند

مدیر بهداشت و درمان سازمان منطقه آزاد اروند از افتتاح اولین آزمایشگاه مولکولی (کرونا) دانشکده علوم پزشکی آبادان در محدوده منطقه آزاد اروند، خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،دکتر سید مهدی موسوی مدیر بهداشت و درمان سازمان منطقه آزاد اروند گفت: پس از یک ماه تلاش بی وقفه سرانجام آزمایشگاه مولکولی( ویروس شناسی) با مشارکت دانشکده علوم پزشکی آبادان و سازمان منطقه آزاد اروند روز پنجشنبه (۴ اردیبهشت ماه سال جاری) به مرحله بهره برداری، خواهد رسید‌.

او افزود: بعد از این بیمارانی که مشکوک به علائم بیماری کوئید ۱۹هستند و به مراکز درمانی مراجعه می کنند برای تأیید بیماری، نمونه آزمایش آنها به آزمایشگاه مذکور ارجاع داده خواهد شد و در کم ترین زمان و به صورت روزانه این کار انجام می گردد.

مدیر بهداشت و درمان سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه همکاری مشترک سازمان منطقه آزاد اروند و دانشکده علوم پزشکی آبادان بار دیگر باعث یک گام رو به جلو در بهبود وضعیت بهداشت و درمان در منطقه شده است، افزود: این آزمایشگاه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان به صورت مشترک توسط سازمان منطقه آزاد اروند و دانشکده علوم پزشکی آبادان تأمین اعتبار شده است.

دکتر موسوی از جمله امتیازات این آزمایشگاه را تشخیص سریع بیماری در منطقه دانست و ادامه داد: بعد از این در تشخیص ویروس کرونا  و هر بیماری ویروسی دیگری، نیازی به ارجاع آزمایشات بیماران به مرکز استان  نیست.

شایان ذکر است آزمایشگاه مولکولی (کرونا) دانشکده علوم پزشکی آبادان برای ارائه خدمات به بیماران منطقه آزاد اروند و شهرستان های همجوار، از آمادگی لازم برخوردار است.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.