سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارات و تلفات سنگین مزدوران سعودی در استان البیضا

نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از پیشروی مزدوران سعودی در استان البیضا جلوگیری کرده و خسارات و تلفات سنگینی به آن‌ها وارد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «یحیی سریع»، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، گزارش داد که نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور حملات مزدوران سعودی را در استان «البیضا» ناکام گذاشتند.

شبکه المسیره به نقل از یحیی سریع نوشت: به فضل خداوند نیرو‌های ما موفق شدند پیشروی دشمن در منطقه «الصومعه» استان «البیضا» را دفع کنند.

بر اساس گزارش سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، مزدوران سعودی در استان البیضا خسارات و تلفات سنگینی را بر جای گذاشته و مجبور به عقب‌نشینی شدند.

در همین حال یحیی سریع گزارش داد که جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی امروز سه‌شنبه ۵۳ حمله در استان‌های مارب و الجوف انجام داده‌اند.۴۲ مورد از این حملات در شهر‌های «محرز» و «صرواح» استان مارب و ۱۱ مورد از آن‌ها در شهر‌های «الحزم» و «خب و الشعف» استان الجوف انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

نیرو‌های یمنی پیشروی متجاوزان در استان ضالع و جیزان را ناکام گذاشتند

الحوثی: خواستار استقرار صلح عادلانه در یمن هستیم

موج جدید توحش رژیم سعودی در حالی رخ می‌دهد که پیش‌تر مقامات سعودی با آتش‌بس پیشنهادی سازمان ملل در یمن موافقت کرده بودند. متجاوزان سعودی مدعی استقرار آتش بس در یمن به دلیل شیوع ویروس کرونا شده بودند، اما در عمل حتی یک روز هم از بمباران این کشور دست برنداشته‌اند.

عربستان سعودی علی‌رغم آنکه اعلام کرده که پیشنهاد سازمان ملل برای استقرار آتش‌بس در یمن پس از شیوع ویروس کرونا را پذیرفته است، اما به طور مداوم به حملات هوایی خود علیه مردم بی دفاع این کشور ادامه می‌دهد. در ۵ سالی که از جنگ یمن می‌گذرد، بیش از یکصدهزار یمنی در حملات وحشیانه متجاوزان سعودی به خاک و خون کشیده شده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.