سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فتحیان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

راه اندازی یک هزار مرکز جامع سلامت در کشور

مشاور وزیر بهداشت گفت: براساس سیاستگذاری گام اول، یک هزار مرکز جامع سلامت راه اندازی شده است.

سردار نصراله فتحیان، مشاور وزیر بهداشت و مدیر هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به بروز بیشتر بیماری کرونا در سنین ۶۰ تا ۷۰ سال اظهار کرد: بیماری کرونا بیشتر، سالمندان را تحت تأثیر منفی قرار می‌دهد، بطوریکه بیشتر مرگ و میر‌های ناشی از این عارضه در دهه ۷۰ زندگی اتفاق افتاده است.

می‌توان به ویزیت پزشکان اعتماد کامل داشت

او ادامه داد: نتایج استخراج شده نشان می‌دهد در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سراسر کشور تشخیص بالینی پزشکی در مرحله اول درست است و می‌توان به ویزیت پزشکان اعتماد کامل داشت.

فتحیان افزود: اکنون تعداد مرگ و میر‌های کشورمان بر اثر بیماری کرونا کاهش پیدا کرده است و ایالت متحده آمریکا با اینکه تنها چهار و نیم درصد از جمعیت کل دنیا را تشکیل می‌دهد، اما متاسفانه میزان و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در این کشور بیش از ۲۰ درصد از کل فوت شدگان دنیا است.

مشاور وزیر بهداشت گفت: براساس سیاستگذاری گام اول، یک هزار مرکز جامع سلامت راه اندازی شده است بطوریکه مطابق غربالگری تلفنی ۱۲ میلیون تماس با ۴۰۳۰ گرفته شده و ۹ میلیون مشاوره به مردم داده شده است.


بیشتر بخوانید: مشارکت ۶۰ هزار تیم بسیج در اجرای فاز دوم غربالگری بیماری کرونا


مدیر هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: با شروع فاز دوم غربالگری، حدود ۱۱ میلیون نفر توسط مراقبان سلامت و بهورز‌ها غربالگری شده اند و ۶۳۷ هزار نفر در قالب تیم‌های بهداشت محیط متشکل از نیرو‌های داوطلب بسیجی هلال احمر، اقدامات خوبی را در مقابله با بیماری کرونا انجام داده اند.

فتحیان افزود: بیش از ۷هزار کارگاه تولید ماسک مردمی توسط گروه‌های جهادی و نیرو‌های داوطلب بسیجی راه اندازی شده است و تا امروز بیش از ۱۸ میلیون ماسک تولیدی توسط این کارگاه‌ها در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.