سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امکانات ورزشی برای رشته وزنه برداری مناسب نیست

رئیس هیات وزنه برداری کرمانشاه گفت: در شان وزنه برداری کرمانشاه نیست که با وجود قطب بودنش در ایران تنها دو سالن تمرینی در این شهر یک میلیونی داشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  علیرضا قهرمانی به بیان مهمترین دغدغه‌ها و مشکلات پیش روی وزنه برداری کرمانشاه پرداخت و اظهار کرد: در حالی هیات استان را تحویل گرفتم که متاسفانه این هیات وضعیت خوبی نداشت، اما به کمک پیشکسوتان و بزرگانی که در این رشته استخوان خرد کرده بودند توانستیم دوباره آن را سر پا نگه داریم و تیم‌های رده‌های پایه را در دو بخش آقایان و بانوان به مسابقات مختلف اعزام کنیم.

رئیس هیات وزنه برداری کرمانشاه افزود: هربار که تیم‌هایمان را به مسابقات اعزام کردیم، هر اعزامی با توجه به هزینه‌های ایاب و ذهاب، تغذیه، لباس و اسکان حداقل بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان برای هیات هزینه در برداشت، اما کل پرداختی اداره کل ورزش و جوانان به هیات ما تنها ۱۰ میلیون تومان بود.

او عنوان کرد: فرسودگی سالن وزنه‌برداری مجموعه تختی باعث شد تا در ماه‌های گذشته نزدیک ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان خرج بازسازی آن شود و از طرف دیگر ماهانه بین دو تا سه میلیون تومان نیز صرف هزینه حامل‌های انرژی می‌کنیم.

او افزود: هرچند کمک‌هایی نیز از اسپانسر‌ها گرفتیم، اما از آنجایی که ما استانی صنعتی نیستیم و وضعیت صنایع ما هم چندان خوب نیست، بنابراین نمی‌شود این انتظار را داشته باشیم که این کمک‌ها بصورت مستمر باشد.

رئیس هیات وزنه برداری کرمانشاه در ادامه کمبود فضای تمرینی را یکی دیگر از مهمترین مشکلات کنونی این رشته در کرمانشاه عنوان کرد و گفت: استان ما از قطب‌های مهم وزنه‌برداری در ایران است، اما در شهر یک میلیونی کرمانشاه که نیمی از جمعیت استان را در خود جای داده تنها دو سالن وزنه‌برداری داریم که اصلا در شان این رشته در استان نیست.

قهرمانی اعلام کرد: متاسفانه از مجموع ۱۴ شهرستان استان درحال حاضر تنها هشت شهرستان این رشته را فعال دارند که دو مورد از آن‌ها نیز اخیرا فعال شده‌اند، لذا به همکاری اداره کل نیاز داریم تا سایر شهرستان‌ها را نیز فعال کنیم.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.