سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل ۱۵۰ پرونده با موضوع اقلام پزشکی در تعزیرات حکومتی

۱۵۰ پرونده با موضوع اقلام پزشکی در تعزیرات حکومتی استان چهارمحال وبختیاری تشکیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمدرضا عمرون مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای اجرای طرح تسهیل ملزومات بهداشتی و درمانی از ۴ اسفند پارسال تا کنون، برای متخلفان حوزه سلامت در استان ۱۵۰ پرونده تخلف بهداشتی تشکیل شد.

او افزود: بیشتر این تخلفات در خصوص رعایت نکردن دستورالعمل بهداشتی و تخلفات گرانفروشی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی بوده است.

عمرون با تأکید بر اینکه در این مدت ۱۰ تخلف داروخانه‌ها در کمیسیون ماده ۱۱ دانشگاه علوم پزشکی استان بررسی شد اضافه کرد: تخلف ۸ داروخانه محرز و به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

او ادامه داد: علاوه بر طرح نظارت بر ملزومات بهداشتی، طرح نظارت ویژه تسهیل کسب و کار نوروزی نیز تا ۱۵ فروردین‌ماه امسال ادامه داشت و در هر دو طرح ۵۵۱ فقره پرونده تخلف تشکیل و ۵۴۵ پرونده تخلف رسیدگی گردید.

عمرون گفت: متخلفان در این مدت در این دو طرح به پرداخت سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال جریمه شدند.

او با اشاره اجرای طرح ضیافت با همکاری اتاق اصناف و صنعت، معدن و تجارت استان از ۳۰ فروردین افزود: در این طرح نظارت ویژه به کالا‌های اساسی و همچنین فروشگاه‌ها و اصناف به خصوص شیرینی و زولبیا فروشی، حلیم و آش، خرما انجام می‌شود.

عمرون با تأکید بر اینکه تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی به تخلفات است اضافه کرد: صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف مرجع نظارت هستند و تخلفات را شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی می‌کنند.

او به سرعت رسیدگی به تخلفات در شعب تعزیرات حکومتی استان اشاره کرد و ادامه داد: میانگین رسیدگی به پرونده‌های حوزه کالا و خدمات ۱۸ روز، بهداشت و درمان ۱۷ روز و قاچاق کالا و ارز ۴۰ روز است، که این میانگین در استان رسیدگی به تخلفات حوزه کالا و خدمات و بهداشت کمتر از این زمان است.

عمرون گفت: زمان رسیدگی در پرونده‌های قاچاق کالا در استان به دلیل اینکه قاچاقچیان ساکن استان‌های دیگر هستند و برای تکمیل پرونده به نیابت قضایی نیاز است، ۷۰ روز است.

او افزود: پارسال زمان رسیدگی به پرونده‌های قاچاق در استان ۹۰ روز بود، که امسال به ۷۰ روز کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.