شرکت های صنعتی تولید لوازم خانگی در سال "جهش تولید" اقدام به تولید برای افزایش ۲ برابری وسعت مجموعه تولیدی خود و اضافه کردن یخچال فریزر، کولر گازی و جاروبرقی به سبد متنوع محصولات خود کرده اند.
گروه های صنعتی تولید لوازم خانگی برای داخلی سازی این محصولات هیچ وقت فعالیت تولیدیشان را متوقف نکردند. شرکت های ایرانی که فعالیت خود را با تولید لباسشویی آغاز کردند در سال گذشته وسعت تولید آن ها به یکصد هزار متر مربع افزایش یافت.
شرکت های لوازم خانگی در ابتدا اقدام به تولید لباسشویی کردند که پس از گذشت مدت زمانی، متنوعترین و کاملترین محصولات لوازم خانگی کشور را به سبد خود اضافه کردند و در تلاش هستند خط تولید کولر گازی هم راه اندازی شود. سرمایه گذاری های مختلفی در این راستا صورت گرفت که نتیجه آن خیلی زود به بار نشست و به زودی زیرساخت تولیدی لوازمی مانند کولرگازی در سال ۹۹ از ۱۰۰ هزار به ۲۰۰ هزار متر مربع افزایش خواهد یافت.
بیشتر بخوانید: تولید لوازم خانگی داخلی رونق گرفت/ آیا برندهای کرهای در ایران ورشکست شدند؟
سید مرتضی میری رئیس اتحادیه لوازم خانگی در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: وضعیت تولید لوازم خانگی در کشور رو به افزایش است به حدی که شاهد داخلی سازی برخی از لوازم های خانگی مانند کولر آبی، یخچال و ظرفشویی هستیم.
او بیان کرد: هم اکنون ۳۰ درصد لوازم خانگی افزایش تولید داشته است و برنامه داریم در سال جهش تولید این میزان را افزایش دهیم به حدی که برخی از شرکت های تولید کننده لوازم خانگی اقدام به داخلی سازی لوازمی چون یخچال و ظرفشویی کرده اند. در گذشته این دسته از وسایل داخلی ساخته نمی شد که امسال برنامه تولید و داخلی سازی آنها را در پیش داریم.
رئیس اتحادیه لوازم خانگی تشریح کرد: اگر مواد اولیه به کارخانجات برسد و دولت کمک کند شاهد داخلی سازی تمام لوازم خانگی در کشور خواهیم بود. در حال حاضر لباسشویی در کشور به میزان یک ملیون و ۳۰۰ هزار تا تولید می شود که شرکت های تولیدی اعلام کرده اند می توانند تا ۲ میلیون دستگاه تولید کنند.
رئیس اتحادیه لوازم خانگی بیان کرد: شرکت های تولید لوازم خانگی علاوه بر اینکه نیاز داخل را تولید می کنند اقدام به صادرات لوازم خانگی نیز کرده اند. در تلاش هستیم محصولات را برند سازی جهانی کنیم.
برخی از کارخانجات تولید لوازم خانگی نیز اقدام به تولید ظرفشویی کرده اند که هم اکنون با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار دستگاه در سال فعالیت میکنند.
برخی از برندهای ایرانی در سال ۹۹ از بزرگترین کارخانه تولیدی تهویه مطبوع خانگی در ایران یعنی کولر گازی با همکاری شرکت آسیای رونمایی خواهند کرد. همچنین اقدام به راه اندازی خط تولید جاروبرقی با همکاری گروههای تحقیق و توسعه آسیایی و اروپایی با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار دستگاه در سال کرده اند.
حسین اسحقی قائم مقام یکی از گروه های تولید لوازم خانگی در گفتوگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ظرفیت تولید ماشین لباسشویی یک میلیون دستگاه در سال است که بخشی از آن باید به خارج کشور صادر شود.
او ادامه داد: در این زمینه ۲ سال است صادرات به کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان و جمهوری آذربایجان را در برنامه داریم و فقط پتانسیل بازار عراق نیم میلیون دستگاه در سال است و برای حضور پررنگتر در این بازار برنامه داریم.
اسحقی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت در ۱۰ سال اخیر واحدهای تولیدی را به داخلی سازی و تعمیق ساخت داخل تشویق کرد و اکنون لباسشوییهای تولیدی پاکشوما رتبه نخست کشور را در تولید همراه با تنوع محصول دارا است.
او بیان کرد: هرچند محصولات این شرکت با حضور و مشارکت چند کشور دیگر ساخته میشود، اما فکر، ایده و طراحی آنها داخلی است، به طوری که امروز شرکت تولیدی داخلی به شرکتی پیشرو در این عرصه تبدیل شده که حتی محصولاتی با کیفیتی بالاتر از تولیدات اروپایی و آسیایی عرضه میکند.
قائم مقام این گروه تولید لوازم خانگی بیان کرد: یکی از اهداف پیش رو در سال ۹۹ نحوه قیمت گذاری است، به طوری که قیمت تمام شده محصولات برای اقشار متوسط رو به پایین جامعه مناسب و در دسترس باشد تا بتوانیم نیازمندیهای شان را رفع کنیم؛ هم اکنون محصولات ارزان قیمت تا محصولات لاکچری در سبد محصولات به چشم میخورد.
او با اشاره به اشتغال زایی به دنبال افزایش تولید لوازم خانگی، ادامه داد: در حال حاضر یک هزار نفر پرسنل در گروه های تولیدی صنعتی اشتغال به کار دارند و با استقرار واحد آموزش فنی و حرفهای ، امسال ۴۰۰ نفر نیروی جدید به کارگیری یا استخدام خواهند شد.
قائم مقام این گروه تولیدی لوازم خانگی ادامه داد: توافقات خوبی با شرکتهای کندی و مایدیا برای تبادل دانش فنی و آموزش پرسنل در داخل و خارج از ایران منعقد شده، همچنین از توان این شرکتها در مقوله تحقیق و توسعه استفاده شده و به جرأت میتوان گفت رشد تولید در سالهای گذشته تا ۸۰ درصد مدیون این اتفاق است؛ موضوعی که با وجود ویروس کرونا همچنان به صورت آنلاین ادامه خواهد یافت و توقف نخواهد داشت.
او گفت: به دلیل وجود دانش فنی لازم در کشور، همچنین وجود نیروهای فنی و مهندسان قابل و فراهم بودن مواد اولیه نظیر آهن، پلاستیک، مس و غیره، ایران یکی از بهترین نقاط جهان برای تولید است، در حالی که کشورهای همسایه ما چنین قابلیتی ندارند و به همین دلیل نفوذ هرچه بیشتر به این بازارها برنامه ریزی شده است.
همچنین سهیل محمدی مدیر بازرگانی یکی از گروه های تولید لوازم خانگی، در گفتوگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از اقدام خریداری خطوط جدید تولید خبر داد و گفت: در پایان سال گذشته تصمیم گرفته شد تا کولر گازی به عنوان محصول استراتژیک دیگر به سبد محصولات اضافه شود، در این زمینه اکنون با ۲ گروه بزرگ تولید کننده کولر گازی در جهان به توافق رسیدیم و با تولید این محصول، سبد محصولات کامل خواهد شد.
این مدیر بازرگانی گروه تولید لوازم خانگی ادامه داد: در محصول یخچال، با توجه به نیاز بازار سرمایه گذاری خوبی با گروههای تامین کننده خارجی انجام شد و توانستیم به روزترین فناوریهای تولید یخچال از اروپا را به خدمت بگیریم؛ اکنون ظرفیت تولیدی یخچال یک هزار دستگاه در روز است.
او بیان کرد: با همکاری گروههای تحقیق و توسعه و تامین کنندگان خارجی، جاروبرقیهایی طراحی شد و قالب سازی قطعات مختلف آن وارد کشور شده است.
محمدی در خصوص افزایش تولید محصول ظرفشویی، گفت: برای نخستین بار در خاورمیانه، کارخانه تولید ظرفشویی راهاندازی شد که امکان تولید بدنه و قالب سازی قطعات آن را دارد و با همکاری خارجیها طراحی محصولات جدید را در دستور کار داریم؛ هم اینک ظرفیت سالیانه تولید این محصول ۳۰۰ هزار دستگاه در سال است.
او از ماشین لباسشویی به عنوان مهمترین محصول تولیدی پاکشوما یاد کرد و گفت: این محصول از به روزترین فناوری جهان بهرهمند است و حتی فناوری دوخت پوستههای دیگ لباسشویی را در کارخانه داریم.
به گفته او، ظرفیت تولید سالیانه یک میلیون دستگاه ماشین لباسشویی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک را با عمق ساخت داخل مناسب درکشور وجود دارد. اکنون بیش از ۷۰ شرکت تامین کننده داخلی به تامین قطعات و مواد اولیه میپردازند.
بر پایه این گزارش، در راستای توسعه همکاریهای بین المللی و سرمایه گذاریهای مشترک در سال جدید یک برند بینالمللی لوازم خانگی دیگر به سبد برندها ایرانی اضافه خواهد شد. تشکیل بزرگترین مرکز تحقیق و توسعه در ایران و خارج از کشور برای طراحی صنعتی لوازم خانگی بزرگ، که این مرکز قابلیت پذیرش پیشنهادات و طراحی ایدههای خلاق و جذاب در زمینه لوازم خانگی را دارا است، از دیگر قابلیتهای صنعتی و تجاری گروه های تولیدی در کشور است.
انتهای پیام/
بی کیفیت
گران
در یک کلمه آشغال
وقتی حمایت باشه متخصصین میتونند قطعات داخلی رو هم روز به روز تولید کنند که از کشورهای بیگانه نگیریم
فارسی را پاس بداریم
لااقل بدونیم کدوم برند مرغوب تر هست!!!
حتما باید بابت اسمی که میزارین و تبلیغی که میشه پول بدن؟
شرکت داخلی هستن و امسال هم جهش تولیده الانم شرایط اقتصادی کشور خرابه پس دیگه به فکر تبلیغ نباشیم و جهت کمک و حمایت هم که شده حداقل اسمشون را بنویسین