سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از رونق به جهش ۴۱ /

ورود ۲ برند جدید داخلی لوازم خانگی به بازار کشور +جزئیات

شرکت‌های صنعتی تولید لوازم خانگی در سال "جهش تولید" اقدام به تولید برای افزایش ۲ برابری وسعت مجموعه تولیدی خود کرده اند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خروج ۲ برند کره‌ای ال جی و سامسونگ از ایران به دلیل تحریم‌ها و پشت کردن آن‌ها به صنعت کشورمان، مسئولان را بر آن داشت تا توسعه محصولات برای تامین نیاز داخل را در دستور کار قرار دهند.

شرکت های صنعتی تولید لوازم خانگی در سال "جهش تولید" اقدام به تولید برای افزایش ۲ برابری وسعت مجموعه تولیدی خود و اضافه کردن یخچال فریزر، کولر گازی و جاروبرقی به سبد متنوع محصولات خود کرده اند.

گروه های صنعتی تولید لوازم خانگی برای داخلی سازی این محصولات هیچ وقت فعالیت تولیدیشان را متوقف نکردند. شرکت های ایرانی که فعالیت خود را با تولید لباسشویی آغاز کردند  در سال گذشته وسعت تولید آن ها به یکصد هزار متر مربع افزایش یافت.

شرکت های لوازم خانگی در ابتدا اقدام به تولید لباسشویی کردند که پس از گذشت مدت زمانی، متنوع‌ترین و کامل‌ترین محصولات لوازم خانگی کشور را به سبد خود اضافه کردند و در تلاش هستند خط تولید کولر گازی هم راه اندازی شود. سرمایه گذاری های مختلفی در این راستا صورت گرفت که نتیجه آن خیلی زود به بار نشست و به زودی زیرساخت تولیدی لوازمی مانند کولرگازی در سال ۹۹ از ۱۰۰ هزار به ۲۰۰ هزار متر مربع افزایش خواهد یافت.


بیشتر بخوانید: تولید لوازم خانگی داخلی رونق گرفت/ آیا برند‌های کره‌ای در ایران ورشکست شدند؟


افزایش تولید ۳۰ درصدی لوازم خانگی در کشور 

سید مرتضی میری رئیس اتحادیه لوازم خانگی در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: وضعیت تولید لوازم خانگی در کشور رو به افزایش است به حدی که شاهد داخلی سازی برخی از لوازم های خانگی مانند کولر آبی، یخچال و ظرفشویی هستیم.

او بیان کرد: هم اکنون ۳۰ درصد لوازم خانگی افزایش تولید داشته است و برنامه داریم در سال جهش تولید این میزان را افزایش دهیم به حدی که برخی از شرکت های تولید کننده لوازم خانگی اقدام به داخلی سازی لوازمی چون یخچال و ظرفشویی کرده اند. در گذشته این دسته از وسایل داخلی ساخته نمی شد که امسال برنامه تولید و داخلی سازی آنها را در پیش داریم.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی تشریح کرد: اگر مواد اولیه به کارخانجات برسد و دولت کمک کند شاهد داخلی سازی تمام لوازم خانگی در کشور خواهیم بود. در حال حاضر لباسشویی در کشور به میزان یک ملیون و ۳۰۰ هزار تا تولید می شود که شرکت های تولیدی اعلام کرده اند می توانند تا ۲ میلیون دستگاه تولید کنند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی بیان کرد: شرکت های تولید لوازم خانگی علاوه بر اینکه نیاز داخل را تولید می کنند اقدام به صادرات لوازم خانگی نیز کرده اند. در تلاش هستیم محصولات را برند سازی جهانی کنیم.

برخی از کارخانجات تولید لوازم خانگی نیز اقدام به تولید ظرفشویی کرده اند که هم اکنون با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار دستگاه در سال فعالیت می‌کنند.

برخی از برندهای ایرانی در سال ۹۹ از بزرگترین کارخانه تولیدی تهویه مطبوع خانگی در ایران یعنی کولر گازی با همکاری شرکت آسیای  رونمایی خواهند کرد. همچنین اقدام به راه اندازی خط تولید جاروبرقی با همکاری گروه‌های تحقیق و توسعه آسیایی و اروپایی با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار دستگاه در سال کرده اند.

تولید داخلی ماشین لباسشویی  در کشور

حسین اسحقی قائم مقام یکی از گروه های تولید لوازم خانگی در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ظرفیت تولید ماشین لباسشویی یک میلیون دستگاه در سال است که بخشی از آن باید به خارج کشور صادر شود.

او ادامه داد: در این زمینه ۲  سال است صادرات به کشور‌های همسایه از جمله عراق، افغانستان و جمهوری آذربایجان را در برنامه داریم و فقط پتانسیل بازار عراق نیم میلیون دستگاه در سال است و برای حضور پررنگ‌تر در این بازار برنامه داریم.

اسحقی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت در ۱۰ سال اخیر واحد‌های تولیدی را به داخلی سازی و تعمیق ساخت داخل تشویق کرد و اکنون لباسشویی‌های تولیدی پاکشوما رتبه نخست کشور را در تولید همراه با تنوع محصول دارا است.

او بیان کرد: هرچند محصولات این شرکت با حضور و مشارکت چند کشور دیگر ساخته می‌شود، اما فکر، ایده و طراحی آن‌ها داخلی است، به طوری که امروز شرکت تولیدی داخلی به شرکتی پیشرو در این عرصه تبدیل شده که حتی محصولاتی با کیفیتی بالاتر از تولیدات اروپایی و آسیایی عرضه می‌کند.

قائم مقام این گروه تولید لوازم خانگی بیان کرد: یکی از اهداف پیش رو در سال ۹۹ نحوه قیمت گذاری است، به طوری که قیمت تمام شده محصولات برای اقشار متوسط رو به پایین جامعه مناسب و در دسترس باشد تا بتوانیم نیازمندی‌های شان را رفع کنیم؛ هم اکنون محصولات ارزان قیمت تا محصولات لاکچری در سبد محصولات به چشم می‌خورد.

او با اشاره به اشتغال زایی به دنبال افزایش تولید لوازم خانگی، ادامه داد: در حال حاضر یک هزار نفر پرسنل در  گروه های تولیدی صنعتی اشتغال به کار دارند و با استقرار واحد آموزش فنی و حرفه‌ای ، امسال ۴۰۰ نفر نیروی جدید به کارگیری یا استخدام خواهند شد.

قائم مقام این گروه تولیدی لوازم خانگی ادامه داد: توافقات خوبی با شرکت‌های کندی و مایدیا برای تبادل دانش فنی و آموزش پرسنل در داخل و خارج از ایران منعقد شده، همچنین از توان این شرکت‌ها در مقوله تحقیق و توسعه استفاده شده و به جرأت می‌توان گفت رشد تولید در سال‌های گذشته تا ۸۰ درصد مدیون این اتفاق است؛ موضوعی که با وجود ویروس کرونا همچنان به صورت آنلاین ادامه خواهد یافت و توقف نخواهد داشت.

او گفت: به دلیل وجود دانش فنی لازم در کشور، همچنین وجود نیرو‌های فنی و مهندسان قابل و فراهم بودن مواد اولیه نظیر آهن، پلاستیک، مس و غیره، ایران یکی از بهترین نقاط جهان برای تولید است، در حالی که کشور‌های همسایه ما چنین قابلیتی ندارند و به همین دلیل نفوذ هرچه بیشتر به این بازار‌ها برنامه ریزی شده است.

اضافه شدن کولر گازی، جاروبرقی و یخچال فریزر به سبد محصولات

همچنین سهیل محمدی مدیر بازرگانی یکی از گروه های تولید لوازم خانگی، در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از اقدام خریداری خطوط جدید تولید خبر داد و گفت: در پایان سال گذشته تصمیم گرفته شد تا کولر گازی به عنوان محصول استراتژیک دیگر به سبد محصولات اضافه شود، در این زمینه اکنون با ۲ گروه بزرگ تولید کننده کولر گازی در جهان به توافق رسیدیم و با تولید این محصول، سبد محصولات کامل خواهد شد.

این مدیر بازرگانی گروه تولید لوازم خانگی ادامه داد: در محصول یخچال، با توجه به نیاز بازار سرمایه گذاری خوبی با گروه‌های تامین کننده خارجی انجام شد و توانستیم به روزترین فناوری‌های تولید یخچال از اروپا را به خدمت بگیریم؛ اکنون ظرفیت تولیدی یخچال یک هزار دستگاه در روز است.

او بیان کرد: با همکاری گروه‌های تحقیق و توسعه و تامین کنندگان خارجی، جاروبرقی‌هایی طراحی شد و قالب سازی قطعات مختلف آن وارد کشور شده است.

محمدی در خصوص افزایش تولید محصول ظرفشویی، گفت: برای نخستین بار در خاورمیانه، کارخانه تولید ظرفشویی  راه‌اندازی شد که امکان تولید بدنه و قالب سازی قطعات آن را دارد و با همکاری خارجی‌ها طراحی محصولات جدید را در دستور کار داریم؛ هم اینک ظرفیت سالیانه تولید این محصول ۳۰۰ هزار دستگاه در سال است.

او از ماشین لباسشویی به عنوان مهمترین محصول تولیدی پاکشوما یاد کرد و گفت: این محصول از به روزترین فناوری جهان بهره‌مند است و حتی فناوری دوخت پوسته‌های دیگ لباسشویی را در کارخانه داریم.

به گفته او، ظرفیت تولید سالیانه یک میلیون دستگاه ماشین لباسشویی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک را با عمق ساخت داخل مناسب درکشور وجود دارد. اکنون بیش از ۷۰ شرکت تامین کننده داخلی به تامین قطعات و مواد اولیه می‌پردازند.

بر پایه این گزارش، در راستای توسعه همکاری‌های بین المللی و سرمایه گذاری‌های مشترک در سال جدید یک برند بین‌المللی لوازم خانگی دیگر به سبد برند‌ها ایرانی اضافه خواهد شد. تشکیل بزرگترین مرکز تحقیق و توسعه در ایران و خارج از کشور برای طراحی صنعتی لوازم خانگی بزرگ، که این مرکز قابلیت پذیرش پیشنهادات و طراحی ایده‌های خلاق و جذاب در زمینه لوازم خانگی را دارا است، از دیگر قابلیت‌های صنعتی و تجاری گروه های تولیدی در کشور  است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۱ مهر ۱۴۰۰
حتما تولید انواع اتوی جدید مثل اتو بخار لوله ای و حتما اتو پرسی را هم در برنامه تولید قرار بدید
ناشناس
۲۲:۱۳ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
توليد لوازم خونگي هاي تك مثل لامپ ماكروفر و كمپرسور يخچال بمراتب مهمتر از فرستادن ماهواره به فضاست
رامین
۱۷:۵۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
اینا نمیسازن همه اینا از چین یا روسیه کره شمالی میاد ایران قدرت ساخت یه خودکار نداره نوک خودکار وارد میکن اینا مونتاژ میکن
مهدی
۲۱:۵۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
عزیز بحث تونستن نتونستن نیست موضوع توجیه اقتصادی داشتن تولیدات است
فاطمه
۲۰:۲۳ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
به نظر برند جدید لازم نیست.....همان برند های سابق مثل ارج اگر فعال بشه و تحقیق بشه در رابطه با فناوری جدید لوازم خانگی ....وبهبود کیفیت لوازم ایرانی و ممانعت از ورود برند های خارجی سبب رونق بازار داخلی شده چه بسا بالا بردن کیفیت سبب صادرات شده ....خدایی جنس ایرانی نیاز به بهبود کیفیت و پیشرفت داره من راضی نیستم از اجناس فعلی
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
من یادمه وسایل خانگی چند سال پیش اکثرش ایرانی بود مثل ایران ناسیونال پارس خزر فیلور ارج صنام پارس الکتریک، یهویی چی شد بازار رو چینیها و کره ای ها گرفتند؟ خداکنه دوباره این وسایل ایرانی باشند با همون کیفیت و البته قیمتی مناسب برای تمامی اقشار جامعه
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
معنای تولید داخل را هم فهمیدم
بی کیفیت
گران
در یک کلمه آشغال
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
مونتاژ
احمد
۱۴:۲۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
خطاب به 13:10، در شرایط سخت تحریم، و خروج شرکت های کره ای از بازار ایران ادعای مونتاژ مدنظر شما عملاً وجود ندارد ف چون امکانش وجود ندارد، با توجه به افزایش محسوس تولید لوازم خانگی، قطعاً تولید داخلی اتفاق افتاده است.
محمد ت
۱۳:۰۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
اسم این برندها را نگفتین.
بنده خدا
۱۲:۴۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
ضمن تشکر فراوان به تولید کنندگان و صنعتگران عزیز می خواستم بگم که تلاشی بشود برای تولید بیشتر و ارزانتر ماشینهای ضرفشویی تا همه بتوانند بخرند. چون هم در اب و هم در برق صرفجویی می شود و هم برای محیط زیست بسیار مناسبتر عمل می کند. در خصوص کرونا نیز چون از نور ماورابنفش در ضد عفونی استفاده می کند و دمای اب ان هم بالا است بسیار مناسب است.
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
جنس ایرانی خوبه به شرط اینکه باکیفیت و ارزون باشه....نه اینکه کیفیتش نصف کیفیت جنس خارجی هم نباشه ولی قیمتش برابر با خارجی باشه...
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
کدوم دو برند جدید؟!!!
حسام
۱۱:۲۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
کالای ایرانی با کیفیت باشه چرا حمایت نکنیم؟
وقتی حمایت باشه متخصصین میتونند قطعات داخلی رو هم روز به روز تولید کنند که از کشورهای بیگانه نگیریم
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
دو برند جدید خودروسازی احداث کنید
وحید
۱۰:۳۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
الان نام این دو برند چیه ؟ یا پست نزارید یا درست و حسابی مطلب قرار بدین
مهدی
۱۰:۳۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگر مونتاژ قطعاط بی کیفیت چینی نباشه که خوبه
ناشناس
۰۹:۰۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
از قیمتهای سرسام اور این لوازم خانگی ها هم بنویسید
ناشناس
۰۸:۳۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگر كيفيت داشته باشد ...
امیر علی
۰۸:۳۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
پس دو برابر شدن قیمت کالاهایی مثل یخچال، لباس شویی ، جارو برقی و کولر و ... نتیجه تولید داخل و جهش تولید هست
امید
۱۳:۳۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
با اقدامات ومانع تراشی بعضی ارگانها ومسئولان ودلالان قدرتمند شاهد افت تیتراژ تولید و افزایش غیر منطقی قیمتهای اکثر محصولات داخلی بودیم .
ناشناس
۰۸:۳۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
برند داخلی با تولید داخلی فرق داره چینیه
احمد
۰۸:۰۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
کاش برندها هم داخلی میشد ،اخه چیه جی پلاس و هوم پلاس !
فارسی را پاس بداریم
تولید ملی دانش بنیان
۰۷:۵۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
مارک و برند ایرانی کم نداریم ولی اکثرا مونتاژه و دانش بنیان نسیتن.مشکل ما فراوانی مارک با تیراژ پایینه که یا مونتاژ مدلهای ضعیف یا از رده خارج شده خارجیه یابصورت کارگاهی تولید میشه.به امیدداشتن برندهای قوی داخلی
ناشناس
۰۷:۵۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
میشه نام برندها رو نام ببرید؟
لااقل بدونیم کدوم برند مرغوب تر هست!!!
ناشناس
۰۶:۴۳ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
امیدوارم بهترینو تولید کنیم ...ان شاالله
ناشناس
۰۶:۳۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
مثلا چی میشه که اسم این شرکت ها را هم بزارین
حتما باید بابت اسمی که میزارین و تبلیغی که میشه پول بدن؟
شرکت داخلی هستن و امسال هم جهش تولیده الانم شرایط اقتصادی کشور خرابه پس دیگه به فکر تبلیغ نباشیم و جهت کمک و حمایت هم که شده حداقل اسمشون را بنویسین
ناشناس
۰۴:۳۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
وقتی قیمتها گرانه، چه فایده ایی داره!! ؟؟ حالاکیفیت کالاها هم که!! ؟؟؟
ناشناس
۰۳:۱۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
اینا فقط مونتاژ قطعات خارجی داخل ایرانه. طراحیش خارج از ایران انجام میشه. اسمشو نمیشه کالای داخلی گذاشت.
ناشناس
۰۳:۰۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
ما میتوانیم میشود...
ناشناس
۰۱:۳۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
انشاءالله
جج
۰۱:۱۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
ایشالا موفق باشن.البته جنس با کیفیت و قیمت مناسب
ناشناس
۰۰:۵۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
دلال را حذف کنین ببینین ایران چی تولید می‌کنه.
ناشناس
۰۰:۵۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
قیمت ها رو پایین بیارید تا بتونیم خرید کنیم
ناشناس
۰۰:۲۳ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
صدتا برند داخلی هم باشه وقتی قیمت سه برابر شده چه فرقی به حال مصرف کننده داره