سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادبیات در هفته‌ای که گذشت؛

انتشار کتابی درباره انقلاب از نگاه مقام معظم رهبری/ شرکت در پویش مطالعاتی فصل باران تمدید شد

هفته گذشته کتاب «صدور انقلاب اسلامی از منظر آیت‌الله خامنه‌ای» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته گذشته اتفاقاتی در حوزه ادبیات روی داد که در اینجا به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم:

کتاب «قندیل کوچک» غسان کنفانی به چاپ پنجم رسید

«قندیل کوچک» داستانی نوشته غسان کنفانی، نویسنده معاصر فلسطینی برای کودکان است. کنفانی در این کتاب، داستانی تخیلی درباره امیرزاده‌ای را روایت می‌کند که بعد از مرگ پدر باید به تخت بنشیند اما پدر فرمان سختی برای این کار صادر کرده است. شاهزاده مجبور است برای به دست گرفتن حکومت، خورشید را به قصر بیاورد. این اثر را کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ترجمه غلامرضا امامی و تصویرگری پرستو احدی منتشر کرده و هم‌اکنون به چاپ پنجم رسیده است.

کتاب «صدور انقلاب اسلامی از منظر آیت‌الله خامنه‌ای» منتشر شد

کتاب «صدور انقلاب اسلامی از منظر آیت‌الله خامنه‌ای» تألیف سامان نظام‌الاسلامی و علی خاکرنگین از سوی انتشارات راز نهان منتشر شده است.

این کتاب در پنج فصل: «ماهیت و عوامل ایجادی انقلاب، اهداف انقلاب اسلامی، روش‌های صدور انقلاب، موانع صدور انقلاب و نقاط قوت صدور انقلاب» و در ۱۰۳ صفحه، به صورت خودجوش و جهادی نگاشته شده است.

پویش مطالعاتی فصل باران تا پایان اردیبهشت تمدید شد

مهلت شرکت در یازدهمین پویش مطالعاتی فصل باران تا پایان اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ از سوی دبیرخانه آن تمدید شد.

یازدهمین پویش مطالعاتی «فصل باران» کتاب فصل بسیج که با محوریت کتاب‌های «تمنای بی خزان» به قلم شیرین زارعپور و «بچه‌های ممد گره» حمید حسام آغاز به کار کرده است تا پایان اردیبهشت جهت شرکت عموم مخاطبان تمدید شد.

سعدی آموزگار جاودانه زبان فارسی است

غلامعلی حداد عادل رئیس بنیاد سعدی گفت: اوّل اردیبهشت در کشور ما و در میان فارسی‌زبانان سرزمین‌های دیگر «روز سعدی» نامیده شده است.

وی با بیان اینکه این روز و ماه را سعدی در مصرعی به صورت «اوّل اردیبهشت ماه جلالی» آورده است، اظهار کرد: سعدی بی‌گمان معروف‌ترین شاعر ایرانی در جهان و آموزگار جاودانه زبان فارسی است. کافی است به تعداد ترجمه‌هایی که به زبان‌های مختلف دنیا از آثار سعدی، به‌ویژه گلستان و بوستان، صورت گرفته و به قدمت و تنوّع این ترجمه‌ها توجه کنیم تا صحّت این ادعا بر ما ثابت شود. شادروان جواد حدیدی، استاد ادبیات تطبیقی دانشگاه فردوسی مشهد و عضو پیوستهٔ فرهنگستان زبان و ادب فارسی، در کتاب معتبر خود، «از سعدی تا آراگون»، گفته که تنها در پاریس چهار خیابان به نام سعدی وجود دارد و وی علت این امر را توضیح داده است.

انتهای پیام/ 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.