سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حساسیت‌های چشمی را جدی بگیرید

حساسیت‌های چشمی فصلی به ویژه در کودکان را جدی بگیرید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   عضو هیئت علمی و پزشک فوق تخصص چشم و بیماری‌های چشمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تاکید بر این مطلب گفت: با آغاز فصل بهار حساسیت‌های چشمی، پوستی و ... شیوع پیدا میکند و در برخی موارد نیز این حساسیت‌ها در شهریور ماه نیز به اوج می‌رسد و فرد را به شدت درگیر می‌کند.

 سمیرا جلالی فر به یکی از انواع آلرژی‌های چشمی اشاره کرد و گفت: نوعی از آلرژی وجود دارد که فرد در طول سال علایم آن را تجربه می‌کند، اما شدت آن بیشتر در فصل بهار و تابستان است.

او با بیان این که این نوع از آلرژی‌ها بیشتر در پسران زیر ۱۲ سال مشاهده می‌شود، اظهار کرد: پی گیری و مراجعه به متخصصان چشم برای پیشگیری از عواقب جبران ناپذیر این آلرژی‌ها ضروری است.

او ادامه داد: توجه نکردن و جدی نگرفتن حساسیت‌های چشمی ممکن است کودکان را در معرض ابتلا به آستیگمات چشمی، کاهش دید، درگیری قرنیه و تنبلی چشم قرار دهد.

او عنوان کرد: علایم این نوع از حساسیت‌ها به شکل خارش دوطرفه، ترشح و قرمزی و التهاب چشم و گاهی ممکن است با حساسیت بینی، خارش گلو و پوست همراه باشد.

او خاطرنشان کرد: درمان این نوع آلرژی‌ها به شدت علایم بستگی دارد و به طور معمول از قطره‌های ضد حساسیت کورتیکواستروئیدی و گاهی دارو‌های سرکوب کننده ایمنی و کورتون برای درمان استفاده می‌شود.

 جلالی فر به نوع دیگری از حساسیت‌های چشمی اشاره کرد و گفت: نوعی از حساسیت‌های چشمی وجود دارد که با علایمی نظیر عطسه، خارش گلو، آبریزش دو طرفه، خارش و قرمزی و ... همراه است و تفاوت آن با نوع قبلی در سن است که در این نوع سن بالاتر و جوانان را درگیر می‌کند و علایم محدود به دو فصل بهار و تابستان است.

او اضافه کرد: در درمان این نوع از آلرژی‌ها به طور معمول از درمان دارویی، آنتی هیستامین‌ها و کورتیکواستروئید‌ها استفاده می‌شود.

او تاکید کرد: هر گونه علایم غیر طبیعی چشم را جدی بگیرید تا با درمان به موقع به عواقب جبران ناپذیر آن دچار نشوید.

انتهای پیام/ه

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.