سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت مشروط مراکز تجاری و بازار سنتی قزوین از امروز

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفت: مراکز تجاری و بازار سنتی قزوین از امروز فعالیت خود را به صورت مشروط آغاز می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  حبیبی سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان تاکید کرد: با توجه به اینکه بازار‌های سنتی محل تجمع هستند رعایت اصول بهداشتی الزامی است و فعالیت صنوف مستقر در بازار سنتی و مراکز تجاری مشروط به ۳ نکته است.

حبیبی گفت: بازارسنتی و مراکز تجاری باید تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی را جامع و کامل وحتی بیش از صنوف کم خطر رعایت کنند.

او افزود: زمان فعالیت کسبه در بازار سنتی و مجتمع‌های تجاری حداکثر تا ساعت ۱۸ است و بعد از آن امکان فعالیت ندارند.

معاون سیاسی و امنیتی گفت: صنوف پر خطر از جمله قهوه خانه‌ها و رستوران‌ها فعلا مجاز به فعالیت نیستند مگر اینکه در رستوران‌ها میز و صندلی‌ها جمع و فقط به صورت بیرون بر خدمات ارائه دهند.

حبیبی با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته در استان روند کار‌ها مدیریت و کنترل شده است گفت: اگرچه شرایط پایداری وجود ندارد که گویای کاهش باشد، ولی باید دستورالعمل‌های بهداشتی و طرح فاصله گذاری هوشمند در همه جا رعایت شود.

او به خرید و نصب تجیهزات بیمارستانی هم اشاره کرد و افزود: دستگاه اکسیژن ساز جز این تجهیزات بود که تعداد ان در کشور اندک است، ولی خوشبختانه در استان راه اندازی و به بهره برداری رسیده است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به اینکه بازرسان بهداشتی، صمت وتعزیرات نظارت را باید افزایش دهند گفت: اماکن متبرکه و آستان مقدس و مساجد تا ۱۵ اردیبهشت تعطیل است.

حبیبی تاکید کرد: پارک‌ها با رعایت اصول بهداشتی و فقط به صورت عبوری می‌توانند فعالیت کنند، ولی بازیگاه‌ها و شهر بازی تعطیل هستند.

حبیبی گفت: هتل‌ها و مسافر خانه‌ها باید تعطیل باشند و اجازه پذیرایی از مسافران ندارند.

او افزود: ورزشگاه‌ها، سالن ورزشی و استخر‌ها تعطیل هستند، ولی برخی رشته‌های ورزشی باید در ستاد ملی کرونا بررسی و اگر موافقت شد فعالیت کنند.

نامدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: همکاران علوم پزشکی از ۲۳ تا ۳۰ فروردین ۷ هزار ۳۸۹ بازدید بهداشت محیط داشتند و ۹۱ واحد را تعطیل کردند.

نامدار با اشاره به ثبت نام بیمه بیکاری و شلوغی کارگزاری‌های بورس گفت: بحث واگذاری سیم کارت‌ها هم که موج بدی را در کشور ایجاد کرده است.

او گفت: برخی کبابی‌ها، جگرکی‌ها و حلیم پزی‌ها در محل پذیرایی می‌کنند که خطرناک است که باید بازرسی جدی تری صورت گیرد.

نامدار گفت: برخی آرایشگاه‌ها هم فعال هستند در حالی که اجازه فعالیت ندارند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.