سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افاضلی: ادامه دادن لیگ نوزدهم، به درد نمی‌خورد/ باید لیگ بیستم را نجات دهیم

سرمربی تیم فوتبال پارس‌جنوبی جم معتقد است با ادامه شرایط فعلی، از سرگیری رقابت‌های لیگ نوزدهم، کار درستی نیست.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هومن افاضلی سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم درخصوص رقابت‌های لیگ برتر فوتبال و تعطیلی به‌وجود آمده در این بازی‌ها، اظهار داشت: بازیکنان تیم ما به صورت سایبری و در ساعاتی مشخص تمرین می‌کنند البته برای بازیکنان این شیوه تمرین، انفرادی محسوب می‌شود. همچینن همین که یکدیگر را می‌بینند و با نظارت کادرفنی تمرین می‌کنند، به نوعی جنبه تیمی هم دارد. هرچند که این نوع تمرین، جای تمرینات گروهی را نمی‌گیرد.

افاضلی درخصوص این نوع تمرین، ادامه داد: نرم‌افزار‌هایی برای این نوع تمرین وجود دارد و از نسخه‌های مختلفی برای این کار می‌توان استفاده کرد. البته برای اینکه بتوانید تمرینات هر ٣٠ بازیکن را به صورت همزمان مشاهده کنید، باید هزینه‌هایی را در این نرم‌افزار پرداخت کنید. روند خوبی را ادامه می‌دهیم و فاز سوم این نوع تمرینات را از دیروز آغاز کرده‌ایم. سعی کردیم تا از زمان برای برطرف کردن نقاط ضعف بازیکنان استفاده کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی درمورد میزان آمادگی بازیکنانش، اظهار داشت: درواقع به هر شکلی هم که این تمرینات را برگزار کنیم، جای تمرینات گروهی را نمی‌توان پر کرد. فوتبال ورزشی جمعی است و در همانجایی که مسابقه می‌دهی باید تمرین کنی. به نظر ١٠ تا ١۵ درصد از چیزی که می‌توانستیم به صورت عادی انجام بدهیم را با این تمرینات پشت سر گذاشتیم. بچه‌ها هر روز تحت نظارت هستند و زمانی که تمرینات از سرگرفته شود، کمک بسیار زیادی به ما خواهد شد.


بیشتر بخوانید: آدام همتی رکورد رونالدو را شکست + فیلم


افاضلی درباره مدت زمان موردنیاز برای شروع مسابقات، گفت: باید صادقانه درباه این موضوع صحبت کرد. انگار بیش از یک و ماه و نیم است که در شرایط خارج از فصل به سر می‌بریم و وقتی در چنین شرایطی قرار می‌گیرید، به ۴ تا ۶ هفته زمان برای از سرگیری بازی‌ها نیاز دارید. احساس می‌کنم، چون در کوران مسابقات هستیم، این زمان به ما داده نمی‌شود و برای همین است که در راستای جبران این خسارت، تمرینات سایبری را انجام می‌دهیم. البته هر جوری برنامه‌ریزی کنیم، تیم به شرایط ایده‌آل نخواهد رسید و همین موضوع خطرات خاص خودش را خواهد داشت که می‌تواند منجر به آسیب‌دیدگی بازیکنان شود. همین حرف را روز گذشته از زبان دیبروینه بازیکن منچسترسیتی شنیدم.

افاضلی درخصوص پیشنهاد شخصی‌اش درباره ادامه رقابت‌های لیگ، اظهار داشت: تمام کار‌هایی که در فوتبال انجام می‌شود باید بدانیم که تفریح است. البته برای برخی هم، فوتبال شغل است. فوتبال، ورزشی است که با تماس بین بازیکنان سروکار دارد. شما نمی‌توانید با فاصله‌گذاری اجتماعی، فوتبال را برگزار کنید. اخیرا پزشکان باشگاه‌های حرفه‌ای در ایتالیا جلسه‌ای را برگزار کردند و مشخص شد که ویروس کرونا به سیستم ایمنی و عصبی حمله می‌کند. بسیاری از ستاره‌های فوتبال ایتالیا یا مبتلا شدند و یا بدون اینکه خودشان بدانند! ناقل این ویروس هستند. ممکن است آن‌ها دچار مشکلاتی در سیستم عصبی و یا قلبی شده باشند. آن‌ها حتما باید مثل پیش فصل مورد بررسی پزشکی قرار بگیرند و با این شرایطی که من می‌بینم، ادامه رقابت‌های فصل، اصلا به درد نمی‌خورد. باید سعی کنیم لیگ بیستم را نجات بدهیم و تیم‌ها فرصت بدهیم تا کارهایشان را برای سال آینده انجام بدهند تا لیگ بیستم را در موعد مقرر آغاز کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.