سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فروشندگان پرنده شکاری در دام محیط بانان استان قزوین

فروشندگان یک بهله پرنده شکاری از نوع عقاب طلایی در دام ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین گرفتار شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مهدی طاهری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گفت: ماموران یگان حفاظت استان دو فرد متخلف را که یک بهله عقاب طلایی صید و زنده گیری کرده بودند در یک عملیات اطلاعاتی و حساب شده در حین فروش این گونه با ارزش در آوج دستگیر کردند و پرونده آن‌ها به مقامات قضایی تحویل داده شد.

طاهری افزود: عده‌ای از افراد سودجو برای کسب منفعت شخصی با روش‌های ناجوانمردانه، گونه‌های جانوری را زنده گیری می‌کنند و برای فروش این گونه‌های با ارزش دست به هرکاری از جمله فروش در فضای مجازی می‌زنند.

طاهری در ادامه اعلام کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان علاوه بر حضور مستمر در مناطق، سایت‌ها و فضای مجازی را رصد می‌کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و خرید و فروش گونه‌های جانوری وحشی با متخلفان برابر قانون برخورد می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گفت: پرنده کشف شده از راسته عقاب شکلان و خانواده قوش‌ها و معروف به عقاب طلایی (سلطان آسمان) و جزء گونه‌های حمایت شده و با ارزش کشور است که متاسفانه توسط افراد متخلف صید و زنده گیری شده و عملا از چرخه طبیعی خارج شده است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.