سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جشنواره بازی‌های آموزشی در مدارس مجازی با نیاز‌های ویژه کردستان

رئیس آموزش وپررش استثنایی کردستان از برگزاری جشنواره بازی‌های آموزشی در مدارس مجازی با نیاز‌های ویژه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپررش استثنایی کردستان درجمع خبرنگاران با اشاره به بازی به عنوان فرآیندی درمانی و یکی از نیاز‌های اساسی کودکان اظهار کرد: دانش‌آموزان از طریق بازی‌های آموزشی به عنوان فرآیندی درمانی نکات آموزشی و مهارت‌های اجتماعی را بهتر یاد می‌گیرند.

او افزود: در راستای برآورده کردن نیاز‌های آموزشی متفاوت دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه و کمک به شکوفایی استعداد‌ها و توانمندی‌های آنان دبیرخانه این جشنواره مستقر در روابط عمومی آموزش و پرورش با نیاز‌های ویژه استان از اول تا پایان اردیبهشت ماه جاری طرح‌ها، ابتکارات و نوآوری‌های آموزگاران و دبیران در مدارس و مراکز مجازی با نیاز‌های ویژه را دریافت خواهد کرد.

رنجبر خاطرنشان کرد: بازی زمینه رشد اجتماعی و طبیعی کودک را فراهم و با تمرین قانون‌پذیری، مسوولیت‌پذیری، کارگروهی، احترام به حقوق دیگران، مدیریت رفتار و نیل به برتری، دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه را برای حضور و زندگی در جامعه آماده می‌کند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه تدریس قسمتی از فعالیت آموزشی است که معطوف به یادگیری یا تغییر روش‌های رفتاری است، افزود: نظریه‌ها، دیدگاه‌ها، ماهیت و روش‌های تدریس متفاوت بوده و بر ایجاد رابطه تعاملی بین یاد دهنده و یادگیرنده تأثیر دارد.

رنجبر با اشاره به اینکه دانش‌آموزان از طریق بازی زندگی در آینده را تمرین می‌کنند، افزود: این بازی‌ها با تقویت فکر، خلاقیت و تمرکز دانش‌آموزان آن‌ها را به تحرک و کارگروهی تشویق می‌کند.

او با بیان اینکه کودکان با زبان بازی، تصویری و لمس بهتر آموزش می‌بینند، تصریح کرد: در بازی‌های گروهی و استفاده مشترک از وسایل بازی می‌توان روابط اجتماعی، قانون و مقررات، حق وحقوق، نوبت و ... را به آنان آموزش داد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه در دنیای کودکان بازی ابزار مهم، مؤثر و بخشی از زندگی آنهاست، افزود: هدف بستر سازی فرهنگی برای دیدن کودکان و پاسخگویی به نیاز آن‌ها برای یادگیری است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.