سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل بیش از ۱۵۰۰ پرونده ساخت و ساز غیر مجاز در محاکم قضایی

 رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت قوانین حفظ کاربری اراضی گفت: پیش از اقدام متخلفین برای ساخت و ساز‌ها، ماموران این عرصه، مانع از شکل گیری ساخت و ساز‌ها شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت قوانین حفظ کاربری اراضی گفت:  اداره جامعه را پر هزینه کنیم و منظور از پرهزینه کردن فضای جامعه همین موضوع تغییر کاربری اراضی است که باعث شده بیش از ۱۵۰۰ پرونده در محاکم قضایی تشکیل شود، لذا شایسته آن است، پیش از اقدام متخلفین برای ساخت و ساز‌ها، ماموران این عرصه، مانع از شکل گیری ساخت و ساز‌ها شوند.

توسلی زاده کار در عرصه امور اراضی را هزینه بر توصیف کرد و افزود: برخورد‌های قهریه در راستای حفظ کاربری اراضی گرچه بازدارنده است، اما قطعا تبعاتی نیز دارد.

او بهترین راه کاهش ساخت و ساز‌های غیر مجاز را فرهنگ سازی و ممانعت از شکل گیری ساخت و ساز‌ها در همان بدو امر دانست و افزود؛ این مهم قطعا اثرات سودمندی نسبت به وضع موجود خواهد داشت.

او روند اجرای قوانین و تخریب‌های صورت گرفته را مطلوب توصیف کرد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی در این راستا بدون اغماض عمل کرده است و فعالیت‌های این سازمان قابل تقدیر است.

توسلی زاده فرهنگ سازی و گفتمان با مردم را راهکار مناسب پیشگیری از ساخت و ساز‌ها به حساب آورد و افزود:در میان مردم بودن، آموزش و فرهنگ سازی با رویکرد گفتمان موثر، از جمله اموری است که می‌بایست به صورت جدی برای جلوگیری از تخریب منابع ملی در نظر گرفته شود.

او  سپس قانون خوب را قانونی به حساب آورد که اجرای آن برای مردم سهل باشد.

توسلی زاده آنگاه از تمامی دستگاه‌های مرتبط درخواست نمود نهایت همکاری را با سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه داشته باشند.

او در پایان نظارت‌های بعد از تخریب‌های صورت گرفته را مهم برشمرد و افزود: شورای حفظ کاربری اراضی از این پس به صورت جدی به موضوع ورود خواهد کرد.
انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.