سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نارنج‌هایی با بوی کرونا

بهار در مازندران فصل بوییدن بهار نارنج است، اما کارشناسان می‌گویند هنگام بوییدن بهار نارنج مراقب کرونا باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،اگرچه آمار دقیقی از تعداد درختان نارنج در حاشیه خیابان‌های شهر وجود ندارد، اما برخی آمار‌ها از وجود بیش از ۶ میلیون درخت نارنج در شهر‌های استان خبر می‌دهد درختانی سبز با شکوفه‌هایی سفید که در فصل بهار بوی خوش بهار نارنج را در شهر می‌ پراکنند.

درختان نارنج از اواسط فروردین ماه شکوفه می‌دهند و تا اواسط اردیبهشت ماه بوی خوش خود را در شهر می ‌پراکنند سال‌های گذشته برخی افراد در جرمی مشهود با چوب به جان شاخ و برگ درختان می‌افتادند و با چیدن شکوفه‌های نارنج از آن عرق بهار نارنج یا مربا درست می‌کردند حال، اما در روز‌های کرونایی به نظر می‌رسد درختان نارنج دارند نفس می‌کشند چرا که کمتر دیده می‌شود فردی با چوب در حال چیدن شکوفه‌های نارنج باشد شاید ترس از ابتلا به ویروس کرونا به داد درختان نارنج رسیده است.

 بابا محمودی مدیر گروه بیمار‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه احتمال ابتلا به ویروس کرونا با بو کردن گل و گیاهان وجود دارد، گفت: بهار نارنج‌هایی که کنار درختان ریخته شده اند نیز احتمال دارد به ویروس آلوده باشند.

او افزود: هر رفتار غیربهداشتی امکان دارد به شیوع کرونا کمک کند به همین دلیل جمع آوری بهار نارنج این روز‌ها به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

اگر فردی تمایل به جمع کردن بهار نارنج دارد بهتر است از دستکش استفاده کند.

رییس اسبق دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: پختن بهار نارنج برای تهیه عرق بهار نارنج یا مربا ویروس را از بین می‌برد از مردم خواست هنگام جمع آوری بهار نارنج حداقل از دستکش استفاده کنند.

انتهای پیام /س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.